fredag 28 januari 2011

Vad är det frågan om?


Men vad är det med vissa länder?
VAD är det dom bråkar om egentligen?
Idag kan man läsa om Egypten o allt är ju helt total kaos där..för några veckor sedan var det på ngt annat ställe (minns inte var..) där en bortvald president vägrade att avgå.
Hur tänkte han då?

 "Nähää, jag skiter FULLSTÄNDIGT i folkets talan, här sitter jag toppenbra o så e det med de!"

Jag kan bli galen på vissa länder o deras knepiga mentalitet om att allt kan lösas med våld.
Ehh HALLÅ Mr Krigare men det verkar inte funka med tanke på att ni krigar mest hela tiden ?!
Får en grupp människor där inte sin vilja igenom så är liksom totally helt ok att knalla hem o hämta bössan o peppra livet ur folk..
Alltså helt allvarligt, det där är ju så nära grott-stadiet man kan komma.
Du dum-du dö!

(på väg ner mot källaren)

Mitt största dilemma är vilken sorts pizza jag ska välja ikväll, såna bekymmer gillar jag.

Ja jag vill leva jag vill dö i norden!


5 kommentarer:

Vita Falkens Lantliv sa...

Ja jag vill leva jag vill dö i NORDEN också!!!

Håller med dig FULLT! Fattar inte nåt vad dom håller på med. Inte konstigt att man inte ens minns var det är dom har extra oroligt, är ju så hela tiden. Knäpp idioter!

Hoppas du får en god pizza till slut;)

Kram Susanne

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag kan inte riktigt förstå att presidenterna eller de som styr länderna tror att de kan vara allsmäktiga, tro att de kan ha fullständig makt över sina innevånade och kontrollera dem totalt. Jag förstår att människor i dessa länder, unga som gamla, protesterar för de vill ha öppenhet både inom landet och kontakt med omvärlden. När de styrande släcker ner twitter, facebook och internet helt och håller...jag menar vad kan de vänta sig annat än protester? Men det är synd att människor måste mista livet i sin kamp för frihet.

Kram,
Regina

Nattmia sa...

Säger som jag sa när jag var barn: Samla alla som vill kriga på ett ställe så kan de skjuta och bomba varandra för glatta livet :-) en så lätt funkar det ju tyvärr inte :-(

Hoppas den pizza du valde smakade ljuvligt..

Kram Mia

Annelie sa...

Håller med..Men varför ska vi sen bistå..Låt dom hålla på..Nu önskar jag dig en riktigt skön och lugn Lördag..Kram på re vännen/Annelie

Elle sa...

Hörde idag i radio om en kvinna som blivit avrättad i Irak eller Iran (kan aldrig skilja dem åt) för att hon kämpat för sina rättigheter. Trots holländskt medborgarskap avrättade de henne.
De anklagade henne för att ha fört in droger i landet.
Ja, man ska nog vara glad att man bor där man bor.

Tycker du ska ta en tonfiskpizza idag!
Kram Elle