lördag 8 januari 2011

Ungdomar e ett knepigt folk.

Söta dottern ska fylla 13 detta året.
Hon är en intelligent o vacker dam men ibland händer något, hon får "ryck" o då låter det såhär:

-Ahhh..jag e så uttråkad!
-Nnneehhh, åååeehhh! (ett läte)
-Mamma får jag smaka öl?
-Kan jag få en navelpiercing?
-Varför enteee(inte)?
-Nu e inte jag din vän längre.
-Kan vi inte göra något helt random liksom?
-Sååå tråkigt..
-Näeee jag ooorkar inte..

Ja detta var ett kvarts utdrag ur en rastlös ungdoms liv.

Försökt fota mitt söta fat genom stormlyktan, hade varit en fördel om man haft en REN lykta då kanske?


Godis, film o milkshake är på schemat ikväll.

Vad har ni gjort idag?

8 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

J.A.G H.A.R J.O.B.B.A.T H.E.L.A D.A.G.E.N (12 timmar)....ögonen ser ut så här ¤¤ -- ¤¤ -- ¤¤ -- ¤¤

Men visst är de söta de där tonåringarna. Ofta har det ett väldigt nyanserat språk;-) och vet du vad...jo jag ser att på din hylla i köket har du mina favvokoppar, de vita med blå dekår=)

Ha en fin kväll!
Kram,
Regina

Hanna sa...

jag har en femtonåring, så tyvärr det blir inte bättre.
nej även vår femtonåring är en underbar tjej, men visst mycket tonårs ideér.
Du får gärna berätta hur det går med planerna?.
Kram
Hanna

Caja sa...

Chilla.....

ett annat favoritord hos ungdomarna har jag förstått.....

Välkommen in och kolla min nya "lya" www.photobycaja.blogspot.com

Kram/caja

Vardag och flärd sa...

Dessa underbara barn/ungdomar växer upp och blir helt fantastiska vuxna och underbara vänner inom kort! Det är sant!! Jag vet!
Kram Eva

Elle sa...

Ungdomar är nog ett folk för sig. Där kan man bara "stå ut" tills de blir vuxna.

Kul att du kommer imorgon, men kom inte försent. Vet inte om jag kan gömma tårta denna gång. Det var en jäkla åtgång sist.
Inte tusan bantar folk nu! Nyårslöfte hit eller dit.

Kram Elle

Sussi sa...

ja visst är dom goa. jag har fem barn 23,20,17,10,7 ska bli 8 i dec stackarn. ja jag har en som är 16 ska bli 17 en riktig tonåring ännu. Men det går över du får se på det. hon som fyller 20 är mycket lugnare och lillen som ska bli 23 har vart lugn hela tiden jag tror att det är bara tjejer som är jobbiga. Kram sussi.

Annelie sa...

Jag har en 13 årig bonusgrabb här varannan vecka å guuuuud säger jag bara va dryg dom kan vara..hahaha..Kan och vet allt..Jag har ju redan gått igenom tre st såna vareleser (mina egna då) Men vem är inte lite konstig,jag känner mig oxå som en tonåring ibland dryg,trotsig och tjurig..hahahhaha...Stooor kram på dig vännen../Annelie

Nattmia sa...

Känner helt klart igen det där med ungdomar i åldern 19, 17, 15 och 13 :-S
Men snart sitter vi själva i huset och gnäller öbver stystnaden.. Eller njuter vi ;-)

Kram Mia