onsdag 5 januari 2011

Svävande lyktor..


är så fina.
Jag menar dom där man sätt fjutt i o släpper iväg upp i skyn..
Grannarnas hus höll visserligen på att ta eld för att någon snorunge försökte sig på detta MELLAN husen, den landade på deras balkong..not smart!

På nyårsafton skickade blivande maken iväg en sån, det tog lite tid innan den var redo för den var GIGANTISK..som en liten luftballong för smått folk :)

När den svävade upp i skyn tänkte jag direkt på min mormor som dog för några år sedan, hon var så gullig men led så på slutet.

"Denna är till dig mormor, visst är den vacker..se så sen svävar fram, du ska veta att vi tänker på dig o saknar dig..ser du den?"

Omedelbart hörde jag mormors röst i mitt huvud

"Men Git ..HUR mycket kostade DEN?! Sånt ska du INTE lägga pengar på!"

Jaja..skäll lagom liksom!


Har glömt visa de nya kuddfodralen i köket.
De är köpta på Country By Mail.
De var himla stora så nu fick jag offra en av kuddarna i min säng för en "vanlig" soffkudde var alldeles för liten.
Denna kökssoffa är ganska liten men långa dottern lyckas ändå pressa sig ner i liggandes ställning för att få vila huvudet på någon av kuddarna..

Vad gör ni idag?

Kram

13 kommentarer:

Hanna sa...

Jätte fina kuddfodral.
kram
Hanna

skifferhuset sa...

Så fina kuddfodral! Vad jag gör idag.... förbereder en resa till Arboga med unghästar å så firar jag mannen på hans f-dag! Ha en fin dag! Kram Iréne

ps tävling på "G" ds

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej dom där kuddfodralen gillar jag så fina!Ha en mysig trettondagsafton kram Tina

Livet på Berget sa...

Jätte fina kuddar ser super skönt ut i soffan! Du gör ju som du vill men varför skulle du inte kunna säga vad du tycker och tänker på denna blogg. Tror nog vi tål det mesta och jag tror nog vi andra har en hel tyckande och tänkande på lager också :). Vi kanske behöver en spark där bak...vad tror du????
Kram
/Sara

Camilla sa...

Åh dom där kuddarna önskade jag mig av tomten, men lite försent dock...så jag får snällt vänta till min födelsedag (feb) och se om de blir min då! De är i alla fall underbara! Kramar till härliga dig!

Annbritt Schmützer sa...

Komloyer blir mer och mer poppis för dom låter inte..Har haft dom i butiken förut men nu säljs dom på macken:(
Kör på i din nuvarande blogg ..det tål vi*L*

Angels & Roses sa...

Snygga kuddar =). Så fint inlägg om mormor din. Dom börjar bli populära dom där lyktorna. Såg att dom såldes även här i stan. Fina är dom säkert. Har inte sett nån sång LIVE. Önskar dig en fin helg kram

Caja sa...

Visst är de fina...vi sände upp en häromkvällen...

Önskar er en fin kväll och välkomnar dig att börja den med en sångstund inne hos mig...

Kram/caja

Liza sa...

Så fina kuddar o vilken fin tavla i förra inlägget!

Här rensas o sorteras det, papper o annat elände....

Kram Liza

Elsa och Helena sa...

Önskar dig en fin Trettondagsafton. KRAM Helena

Caroline L sa...

Jag kan också höra mina bortgångna nära. Morfar-"bromsa i tid" när han åkte bil med mig. Han gillade inte heller "slöseri". När jag träffar mindre sympatiska människor som jag inte gillar hör jag mormors "den där skulle ju stoppas tillbaka och k-ullas om". Hör henne även säga "lås dörren så du inte blir kidnappad". Hon hade ett tufft språk och sätt gumman, är säkert hon som lärde mig svära rejält. Undrar förresten vad det där med kidnappning hade för innebörd. Har ju ingen rik släkting som kan lösa ut mig, eller vill:D Det är iaf härligt att de är med i tankarna i många situationer. Antar att du känner detsamma med din mormor trots att du saknar henne.Det är över 10 år sen de gick bort, men jag hoppas att jag hör deras ord livet ut. Kram

Smultron på ett strå sa...

Hej! Idag har här jobbats! Visst är det konstigt att ens nära och kära som inte längre finns bland oss i vissa situationer blir så levande i ens huvud, man kan tydligt höra deras röster och se dem framför sej. //kram maria

Nattmia sa...

Visst är de vackra de där lyktorna..

Så snygga kuddfodral..

Kram Mia