söndag 9 januari 2011

Resterna av Jul.


Rubriken förklarar liksom hela bilden så allt jag skriver nu är bara för att ha något att skriva överhuvudtaget..utfyllnad för ett helt tomt inlägg eftersom min fantasi är som en extra torr öken för tillfället.
Inser nu att det kommer att bli problematiskt på jobb då min hjärna tycks ha torkat o dött under detta långa lov.
De första dagarna denna veckan kommer jag troligtvis att sitta som ett frågetecken när eleverna frågar mig något:

-Git, kan du hjälpa mig med detta?
-Ehh..vaa..neee..kanske?

Jag gillar kontrasterna i denna bilden, rött mot allt det vita o gråa.
Grått är just nu min favvo-färg.

Imorgon ska blivande maken till Nyköping för att jobba, han kommer hem Onsdag/Torsdag.
Så på kvällarna i veckan kommer jag antingen att möblera om, pyssla med mina nyinköpta stämplar eller bara sitta apatisk i soffan..man vet ju aldrig innan vilket humör man e på.

Kram

9 kommentarer:

Hanna sa...

Fin bild.
här har julen åkt ut idag och det känns mycket bra.-
kram
Hanna

hemma hos lilla mej sa...

Härlig bild.Grått är ju bara så fint passar ihop med mycket.i morgon kommer jobbet gå som en dans.Önskar dej en skön kväll.Varm kram Rita ♥

Lilla Provence sa...

Hej gumman, du funderade lite på om jag ska sälja kläder,,,har du nån speciell leverantör du tänkte på så hör av dig. Jag har iaf hittat lite nya danska leverantörer så d ska bli spännande:)

Visst är det härligt nu när vi haft takdropp några dagar.

ha d gott fina du:)

Kramisar Sari

Annelie sa...

Hahaha,så sant man kan ju inte bestämma sånt före det är bara att gå på känslan för stunden,min älskling är oxå borta på jobb så min förhoppning är att pyssla..:)) Å dressera vovvar..Å du,dig skulle jag vilja ha som lärare,eleverna läre ju älska dig..haha..Ha en toppendag nu och vattna öknen lite..:)) Stooor kram från mig/Annelie

Skogslyckan sa...

Ha ha kan undra om du sitter där som ett frågetecken nu på morgonen?! Ha en fin dag, och jag tror du kommer få massa gjort...
Kram Pia

Ofelias Hus sa...

Känner igen mig...man är liksom inte med ännu...det tar nog några dagar till innan allt känns som vanligt igen...

I morse när alla 4 ungar skulle väckas var det rena rama parodin..alla kände sig såååå sjuka och det var hosta, ont i halsen och
alla möjliga krämpor på samma gång...men det gick inte med mig, jag genomskådade dem direkt..hehe..

Kram,
Anette

Vita Falkens Lantliv sa...

Haha tur man inte har dig som "fröken" ;))) Fast då hade jag nog sagt, kan jag gå nu,eller? Vilket svar jag skulle fått;)

Hoppas dagen har varit okej och du har klarnat i skallen;)
Kram Susanne

SwedishCorner-DownUnder...Pernilla sa...

God fortsättning på det nya året!

Känner igen det där med idé-torka trots att det är översvämning i detta landet ;-)

Kram från Australien♥

Elle sa...

Det var sååå skönt att skicka ungarna till skolan idag. Hoppas att deras lärarinnor inte var lika sega som du idag...*blink*
En lång frukost med sjukskrivne maken och tyyyyyystnad...tystnad...vilken dröm!!
Nu är det slutdrömt, för nu ska jag tvinga dem att göra läxor!

Kram Elle