onsdag 19 januari 2011

Only in Skåne.

På de regionala nyheterna visade de ett klipp från oktober då Skivarps mölla brann ner.
I Skivarp bor tydligen en kille som gjort en låt om byns sorg, efter möllan..
Givetvis finns låten på youtube o där finns även "stöttande" kommentarer till o av byfolket.
Hela inslaget om detta var så pinsamt att blivande maken gömde huvudet under en kudde i soffan, själv dog jag lite inombords av skam.

Ja jo, jag skäms ganska mycket fortfarande när jag tänker på det faktiskt..

Ikväll har vi haft familjemys i källaren..eller ja mys o mys:

(Jag)-När vi ändå är samlade så vill vi prata lite om ert beteende mot varandra..
(Barn1)-Får vi ta muffins nu?
(Jag)-Nej vänta lite, vi tycker att ni har ett trist språk o ni vet det här med att lyssna o visa respekt..
(Barn1)- Får vi ta muffins NU då?
(Jag)-Nej, ni måste vara lite mer lyhörda så kanske det blir mindre bråk er emellan..
(Barn1)-Muffins?

Barn 1 tigger stryk.. *L*

10 kommentarer:

Hanna sa...

Så fina tavlor du har på väggen.
Ha en fin kväll.
kram
Hanna

Nattmia sa...

Glöm det pinsamma och ta Barn 1 i örat istället ;-)

Kram Mia

Vita Falkens Lantliv sa...

Grrr kul att dom lyssnar! Tänker bara på mat och godis;)

Här brukar jag säga till barnen: Nu vill jag prata allvar med er. Hehe då blir dom skit skraja!
Säger dom typ, Öhh jag har inte gjort nåt dumt.

Ibland säger jag bara så för att jävlas;)

Kram Susanne

pysseltanten sa...

Gaaaah....dessa UNGAR!...Känner PREEECIS igen de....Exakt likadant här...man får lust att ta den ena o vinga till den andra med...;)) Tuuuur man har sånt TÅLAMOD...:))))
Ha nu en fortsatt myyysig kväll i källaren med era MUFFINS...hihi..
Kraamizar git

Spets och påsar sa...

Jag missade regionala nyheter idag...

Bidde de nåra muffins ;)???

Krameluror från Marianne

Vitt hus med svarta knutar sa...

Ibland kan det bli vääääldigt pinsamt!

Stod muffisarna på bordet när du skulle prata med barnen? Jo jag tänkte väl det. Vet du en sak...barn hör inte när de ser muffins;-)

Må så gott!
Kram,
Regina

Caroline sa...

Har inga barn-slipper tjata och kan äta muffins istället:)

Anna sa...

Hahahah!!
Ser för mig hur du ordnar till det o efter samtalet ska det mysas, eller?!
Känner igen det där...vad är det med barn o deras uppmärksamhet liksom, eller vad gör jag för fel ;o))

Kram Anna

Madonnaliljan21 sa...

Hej!

Hahaha, inte alltid helt lätt att vara förälder. Man försöker vara pedagogisk men ibland går budskapet inte riktigt fram :))

Ha det fint!

Kram Jenny

Madonnaliljan21 sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.