tisdag 18 januari 2011

Mina fobier.

För att krydda till kvällen lite så ska jag berätta om några av mina/våra fobier eller sånt vi STARKT ogillar av olika anledningar.
Vi börjar med mina lite mer "normala" sen till blivande makens lite knepigare..*L*

Mina:

*Bacillskräck.
 (därmed alltid superfnasig om händerna efter all tvål o handsprit)
*Daggmaskar.
 (när grannarna hör mig klökas o småsnyfta=Git planterar)
*Tandläkaren.
("Ja vad najs, borra liiite hårdare o gärna mot en nerv tack!" nej fyyyyy f-n!)
*Ishalka.
(sitter stel som en pinne när jag kör o upprepar mitt mantra"lugn o fin, lugn o fin")
*Folk som tuggar på glass.
(nu snackar vi gåshud o såpass kraftiga rysningar att jag ej kan prata)
*Ballonger.
(små barn som krampaktigt kramar o gnager lite på den..paniken är ett faktum!)

Blivande makens "fobier":

*Väldigt överviktiga rödhåriga kvinnor.
(bara helt ologiskt liksom..)
*Sammet eller annat extremt mjukt.
(han klappar på det sen följer hosta samt tappar rösten!?)
*Alkisar/hemlösa.
(tar en stooor omväg runt dem, tror de har sjukdomar)
*Gå på kramsnö.
(får rysningar av ljudet..varit en tuff vinter mao;)


Vad har ni för fobier eller knäppa ideer´?

15 kommentarer:

Anna sa...

Möss o råttor...borde varit utrotade.
har säkert MASSA konstigt för mig...jo, o jag ber om ursäkt i förväg...folk som äter snor...*kräks*
Annars...ja, massor!!

Kram Anna

Mys, tok och huset på landet ! sa...

Hahaha ... som vanligt galet skratt efter dina inlägg !!
antar att klökas e kvälja ?? ;)

Får ju alltid såna där panikattacker och fobier ibland, att jag ska hinna före den där bilen till lykstolpen där borta annars måsta jag skrika det högsta jag kan
- Jag kommer å springa naken genom köpingen i kväll (hua, absolut inte) och ska då se det som ett straff och därför skynda mej före den där biljä-en !! Kan inte bli så mycke sjukare liksom, helt galet !!

Men så klart stoooora ludna spindlar e inte så tilldragende heller ....

Kram jessica

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag fick en sån där utmaning på bloggen för ett tag sedan, då man ska berätta något om sig själv, då råkade en av mina största fobier komma med. Jag HATAR gröna loskor på trottoarerna. Varför i hela fridens dagar måste, vilka det nu är, harkla sig och spotta iväg gröna loskor stora som paddor på trottoarerna???? Alltså jag trippar, hoppar, väjar, skuttar förbi dessa äckliga *ryyyyyyyyyyyyyys*...nu måste jag sluta, annars börjar jag klökas...

Bye bye,
Regina

Caroline sa...

Hej på dig Ålahue! Vill du att jag ska må illa inför natten? :D

Vi har en del gemensamma fobier, men maskar brukar jag rädda livet på när de är på villovägar. Bär dem lugnt och fint till jordig yta.
I övrigt har även jag bacillskräck och jävligt bedrövliga händer. Svimmar nästan av svettlukt och knäna skakar när folk gröpar runt i näsan. Usch nu skriver jag ju själv så att jag mår illa!!!

Något jag mördar omedelbart är tvestjärtar, hatar de små asen:(
OBS! Jag syftar inte på homosexuella män:)

Tycker illa om mycket annat också, men nu måste jag krypa till kojs så att jag inte blir för grinig på jobbet imorgon. Kram och Sov Gott!

Cajsas Faster sa...

Måste bara sluta fnissa åt ditt inlägg... gud vilka nojor folk kan ha:)
Ha en bra dag!
Kram Marie

Annelie sa...

Mooorning vännen,ja du råttor,möss och grodor alltså jag får riktig damp...hahaha..Å gardinerna SKA hänga rakt,folk som sörplar..halllåå!!! När dom här hemma tror att dom bor på hotell..Då brinner det i huve på mig ska du veta..hahaha..Å vilka eldsvåder alltså..Nä nu får jag sluta för annars blir jag nog inlagd på hospitalet..Önskar dig en riktigt bra dag nu...Stor kram på re/Annelie

Skogslyckan sa...

Möss är min absolut största fobi. Sen hatar jag harklande och spottande män, begriper inte vitsen.
Kan inte komma på så mycket mer...
Jo min revisor sitter och äter snorbusar och då klöker jag i smyg...
Kram Pia

Strandkullen sa...

hej lägger mig som följare på din mysiga blogg...för att du ska få en uppfattning om vem jag kan vara får du en liten fobilista här från mig*ler
1.möss och råttor, så illa att jag skriker i duchen säger min man...
2.går aldrig under stegar eller på A brunnar.
3.Nojig på om kaffebryggaren är på eller av när jag åker någonstans.
4.tvstjärtar, tänk om de bygger bo i öronen.

5.ormar...fyyyyyyyyy vilka monster..

jaha, känner att listan kan göras lång...ha en bra vecka kramis semlan

BBQ VILLAGE sa...

Ha ha roligt inlägg, jag har nog inga större fobier. Det skulle vara äckliga djur då som t.e.x. ludna spindlar, ormar och kackerlackor men det stöter man ju på så sällan här i sverige tack o lov.

Sen har jag en återkommande mardröm om sammet, vet inte riktigt var det kommer ifrån. Säkert några barndomsspöken som ligger bakom det.

Kram F

Annbritt Schmützer sa...

Har du aldrig funderat på att bli ståuppare...du har ämnen till det..

Hmmmm mina fobier ja vad skulle de vara......

Det ska vara nått man är lite rädd för alltså..

Nääää jag kommer just nu inte på nått....

skifferhuset sa...

*ler* åt dina fobier, du skriver så härligt och funderar på vad jag har själv....! Möjligtvis ormar, sedan tänker jag alltid när jag varit och tankat bilen, och kör iväg, slangen sitter den kvar i bilen!!! Kram Iréne

Tant Grön sa...

Råttor
Köra på motorväg
Branta trappor

caja sa...

men guuud vilket par ni är... ;-) kan inte anat än *le* åt eländet ;-D

Kram/caja

tinefiskrivnaord sa...

Haha!! Härligt blogg inlägg! =o)
Jag har en ganska vanlig fobi: spindlar. De är ok i skog och mark, men när de traskar över tröskeln till huset är de som djävulen själv. Huva...
Hatar oxå basilusker och förstår inte hur endel akn klara sig i sina snuskiga hus...*ryser*

=o)

Anonym sa...

*skrattar* Efter att ha varit sjuk några dagar kommer man tebax till datorn och finner denna glädjekälla! FAST... jag har ju också fobier... *erkänner* Värst är det med spindlar, får jag syn på en inne så klättrar jag bokstavligen på möblerna tills den är eliminerad. Sedan hatar jag att kräkas... får någon magsjuka i familjen städar jag dygnet runt. Jag fixar det INTE *ler* ... och så var det daggmaskarna, kan inte annat än att hålla med! Fasa att trampa på en i mörkret och känna den glatta ut! Uuuuuhu! Nej, tebax till verkligheten!

Ha det bäst!/ Eva