söndag 9 januari 2011

Lejonskålar.



För några år sedan när jag åt soppa på en av stadens restauranger stötte jag på dessa skålar o blev kär direkt.
För några månader sedan sprang jag på dem på City gross av alla ställen..hamstrade rejält som ni ser *L*

Imorgon ska jag börja jobba efter att ha varit ledig i ca 3 veckor.
Känns tungt men ändå ganska skönt på ngt vis...

Nackdel

Gå upp tidigt.
Jobba.
Komma hem sent.
Jobba.
Bli helt utmattad.
Jobba.
Oroa mig för barnen.

Fördel

Kommer att uppskatta helgerna på ett helt annat sätt.

------------------------


Ja där ser man hur mycket jag gillar att arbeta!

Kram




7 kommentarer:

Elle sa...

Kul att du hann komma! Det var nästan i sista minuten. Caja och Lippe hade ju redan ätit upp hälften av tårtorna.

Nej, det är inte Zoegas. Det är "Jacobs Krönung" - mitt favoritkaffe.
Zoegas är ett typiskt skånskt kaffe! Finns inte att köpa här.

Nu när du har rejält med soppskålar kanske man kan komma förbi på en varm soppa??

Ha en skön kväll!
Men ärligt...visst ska det väl bli lite skönt att slippa lovet?
Kram Elle

Vita Falkens Lantliv sa...

Ja dom där skålarna är poppis bland många har jag sett:) Ja visst är det med blandade känslor man har. Jag känner lika fast jag nu ska bestämma om jag ska gå till jobbet eller inte pga förkylningen. Ena stunden är jag halvdöd och andra stunden är jag pigg.

Stora problem detta;)

Kram Susanne

Hanna sa...

fina skålar.
kram
hanna

Caroline L sa...

Snygga skålar! Ska också jobba imorgon efter en lång ledighet. Har levt som en tonåring när det gäller sovmorgnar och sänggående så herregud vilken måndagsmorgon det blir:) Ha det fint!

Mys, tok och huset på landet ! sa...

Hej svej !!

Jobb är överskattat ;) behövs såklart för inkomsten så det kan shoppas massa "onödiga" inrednings/loppis saker , hehe ...

Har precis klarat av en 22 timmars helg, örk ! men nu e det gjort och jag känner åter livet i mej :P
PS trot eller ej jag gillar verkligen mitt jobb määäään ....

Finfina skålar :) har oxå hittat billiga såna, inge märke eller andra finheter, men som e sååå perfekta ändå.

Ha en bäst start på första oxveckan
Kram Jessica :)

Nattmia sa...

De där skålarna är snygga :-) Mycket soppa hos er nu då? ;-)

Ha en bra dag på jobbet i morron..

Kram Mia

Caja sa...

Tycker att du ska ta med dig några lejonskålar till Elle nästa söndag....

Själv tror jag att jag ska liera mig med Lippe och ta en hel soppgryta.....

Mohahahahaha....

Ha det så skönt nästa vecka...tändstickor som håller uppe ögonen på dagen och kvällarna...inga problem...vi ska nog hålla dig vaken....

Du kan ju alltid joina när det är körsång inne hos mig...där är alla välkomna!

;-D/caja

Kram till dig Git...