torsdag 6 januari 2011

King Kong..sötnos!



Medans jag väntar på att potatisgratängen ska bli klar(åhh vad den doftar gott..mmm)
så fastnade jag framför tv n.
På tv visas just nu King Kong, han e ju för söt den däringa gorillan!
Den där lilla kvinnan försöker smita från honom men blir jagad av allt möjligt, hänger på div klippor o avsatser för att undkomma King Kong.
 Istället råkarhon i trubbel med massa andra djur istället..då kommer den söta KK (King Kong alltså o INGET annat) o räddar henne om o om igen!
Han vill ju bara ha henne för att hon e söt precis som alla våra djur i djurparkerna.
I hennes sits hade jag prisat den där gorillan, väldens största o effektivaste body guard!
Men på slutet, ja DÅ fattar hon..usch vad sorglig den är.
Det sorgligaste är kanske att jag ens blir berörd av en helt orealistisk film??
*L*

Såhär blev en kreation när jag fick mossa över innan Jul, kanske inte så snygg men ganska cool.

Nyss skrek sonen från hallen att lampan inte funkade, det gör den inte heller om någon pillat på någon av de andra 2 strömbrytarna som oxå går till den.
Det slutade med att jag, blivande maken o sonen stod vid varsin strömbrytare o klickade som galningar med små utrop:
 Nu! Ja, tryck! Den andra! Nu då? Du trycker på fel! Nu? Så..nu gick det..

Vårt hus-ett dårhus.

Kram

11 kommentarer:

Smultron på ett strå sa...

Tycker mest det låter som ett vanligt hem... Har inte sett King Kong (vågar inte förkorta, kan ju tolkas hursom om man har den minsta gnutta fantasi...), men den tröga kvinnan kanske inte var så förtjust i gorillan??? Ha det bra//kram maria

skifferhuset sa...

King kong är en härlig film, lite romantisk mitt bland alla hemskheter! Såg framför mig hur ni stog där med knapparna å trykte... ;;))Ha en fin kväll! Kram Iréne

Marie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Skogslyckan sa...

Som vanligt sitter man här med ett stort leende. Hoppas potatisgratängen var god och att ni får en mysig kväll, med eller utan ljus.
Kram Pia

Annbritt Schmützer sa...

Påminner mig om den gången jag gick och först köpte en helt ny lysrörs armatur och när den sen inte gick att få igång så ringde jag efter elektrikern som inte fattade någonting..tills vi kom på att det satt en avtryckare gömd inuti ett smyckeskåp som någon tryckt av elen på!
Dårhus 2

LjuvligtLantligt sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Marie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Elle sa...

O M G !

emilias gömmor... sa...

Hej Git!
Just nu står dom i vardagsrummet! Behövs lite mer rått ocg ruffigt där. Tillvåren ska dom få vara i trädgården. Mer metall med patina kommer att komma in här i huset. Är LITE trött på att allt är så gulligt och sött. Mer industristil och drivedsfärg!

Kram Mimmi

Nattmia sa...

Ett härligt dårhus där man känner igen sig :-)

Kram Mia

Caroline L sa...

Mitt hem känns som ett dårhus när mina katter är osams. Fräs och morr, spring hit och dit och omkullvälta prylar. Men de är förbaskat söta när de sover:) Kram