måndag 24 januari 2011

Kan det möjligtvis bli gråare!?

Imorse var det dimma o sen blev det bara grått..
Så otroligt deppigt!
Vid denna tiden av året fram tills mars/april brukar jag få en släng av depression, självklart även detta året..varför bryta ett mönster liksom?
Som grädde på moset ringde dottern från skolan idag o undrade om hon fick gå hem eftersom hon hade kräkts.
Klart fick hon det men egentligen vill man ju bara slå upp ett tält på gräsmattan åt det lilla viruset (dottern).
Nåväl, hon har inte kräkts sedan hon kom hem (ta i trä...) o hon har ändå ätit i 2 omgångar..*rädd*


Denna sötnos köpte blivande maken åt mig när han var o jobbade i Danmark..den väntar på att våren ska komma för då flyttar den ut på trädäcket tillsammans med mig o 7539 andra saker.

Ha en fin kväll, själv kommer jag att bevaka det lilla kräket.
 (dottern alltså..kärt barn har många namn) *L*


14 kommentarer:

Strandkullen sa...

fy sjutton för magsjuka....hoppas att det inte blir mer än det som vart...kramis semlan

Madonnaliljan21 sa...

Hej!

Du förgyller verkligen min dag med dina inlägg, du har så härlig ironi :)) Hoppas du slipper magsjukan!

Ha en fin kväll!

kram Jenny

Caroline sa...

Nog är det grått och trist allt:(
Hoppas "kräket" blir bättre;)

Tulpaner & lantliv sa...

Paaaaniiiik !!! Vinterkräkaren e så tråkig :( Men verkar ju som att det inte blev så mycke kanske *håller tummarna*

Ja vem längtar inte ut på trädäcket sitt, men snart, så snart så ...

Ha en förhoppningsvis trevlig kväll
Kram Jessica

caja sa...

Sänder dig en stor och varm kram i denna depressionens tid/caja

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Ja, den där magsjukan är inget att hurra för!
Hoppas ni andra slipper eländet och att tösen fortsätter pigga på sig!
Håll ut!!! Våren kommer!!!!
Tänk vad fort tiden gått sedan 1:a advent, lika långt (eller kort) framåt har vi den efterlängtade våren, eller hur!
Kram!

skifferhuset sa...

Fy för magsjuka, hoppas det stannar vid det som varit! Och våren kommer även i år! Jag längtar så in i 17, jag oxå! Ha en fin kväll! Kram Iréne

Anna sa...

Fju för magsjuka...inte kul. Men det fatet/hjärtat var rå snyggt!!

Klem Anna

The House of Antoinette sa...

Usch o fy för magsjuka!!!
Min älskade J ligger nu i sonens säng o mår såååå dåligt - har dock inte behövt göra det ditt "lilla kräk" (du är ju bara för underbar, ler) behövde i skolan men helt ärligt så går man ju bara o väntar på det ska hända - knäpp man är, eller???
Nu ligger han i alla fall "isolerad" i "eget" rum ...

Men hur som vännen så hoppas jag ni klarar er med det som varit och att min älskade J slipper och vi andra själklart!!!

Och till dig Git - super duper många kramar från mig - till dig!!!

Vita Falkens Lantliv sa...

Urk!!! Mår illa bara jag läser kräks!!

Min dotter berättade just att en i hennes klass hade spytt idag med:( Men hon är smart ( lik sin mamma) så hon håller ett MYCKET långt avstånd!

Hoppas det inte blir mer spy nu;)

Kram Susanne

Elle sa...

Vi har trist dimma sedan dagar här! Eller regn...*suck*

Blev inte bättre av att jag idag var till optikern och fick...läsglasögon...
Hämtar ut dem i övermorgon.
Kanske huvudvärken försvinner nu iallafall.

Det blir snart ljusare och bättre! Kramis!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Iiiiisch för kräk, hoppas det bara var något tillfälligt och inget virus.

Igår kväll när vi åkte hem var det sån dimma så man inte såg handen framför sig. Dels hade vi varit på trippelkalas och sen hade jag varit en sväng till Elle på spa (inte undra på då kanske). Det läskiga är att jag vet inte vad det var för väder idag...jag har nog inte tittat ut genom fönstret en ända gång under dagens ljusa timmar!?

Ha det bäst!
Kram,
Regina

annika sa...

Hej, detta tillhör egentigen det förra inlägget.Det finns jätte bra nypon medel på hälsokosten för ledeproblem. Om du är kött ätare så råder jag dig verkligen att sluta. Iallafall är det mycket viktigt att ta bort all svinkött eftersom det innehåller massor av urinsyra som går rätt ut i lederna.Kyckling är också bäst att undvika (kalkon går bättre). Stor kram Annika

SwedishCorner-DownUnder...Pernilla sa...

Heeej Git,
Magsjuka är ingé skoj alls. Min 4åring kräktes för första gången iår och han blev alldeles fundersam/rädd/förvånad över händelsen...

Nu har jag plöjt igenom en hel drös av dina inlägg - känns som om jag inte hälsat på dig på veckor... *ler*

Ha det så bra och sköt om dig och familjen - hoppas det inte blir nåt mer kräks!

Kram från Australien♥