måndag 3 januari 2011

Jag slog sonen :(


Efter en seeeg dag så tog vi (jag) oss (mig) i kragen (morgonrocken) och kom iväg för att uträtta några ärenden.
Ena sonen ville ej följa med oss, varför bryta mönstret med att gå runt i sin morgonrock i 2 dagar i sträck liksom?
Han går runt likt en gammal gubbe, lätt framåtböjd o med lite hasande steg o bara njuuuter av lovet. Vi funderar starkt på att sponsra grabben med ett par filttofflor och en pipa för bästa effekt :)

2 otroliga saker har hänt här ikväll.

1. De två äldsta barnen gjorde fruktsallad m vaniljvisp till efterrätt, de tom diskade och dukade!! Bra jobbat ungar, var verkligen supergott!

2. 9-åriga sonen som varit ute i flera timmar skulle lattja lite med att lägga sin iskalla kind mot min rygg..snabbt vände jag mig om vilket resulterade att jag med full kraft körde min armbåge rakt i sonens öga. Följden blev gråt, svullnad o ev blåtira.

Nu får ni gissa min sinnesstämning: 1. Bedrövad x. Skamsen 2. Ångestfylld.
Jag gissar på alla tre...
:(


9 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Konstigt att man inte kan få vara lycklig och glad!!!.Förstår precis hur du känner dej.Våra barn är ju det bästa som finns.......ja gubbar i tofflor och pipskägg med då för att skoja lite gran.Ha det bäst vännen.Kram Rita ♥

Vita Falkens Lantliv sa...

Ja jag gissar på alla tre med. En olycka sker så lätt:(
Nu blir det extra fjäskande!

Kram Susanne

Smultron på ett strå sa...

Näää vad tråkigt, fast det var ju inte med meningen! Du får vara lite extra gosig med sonen, kanske följa med ut och åka pulka? Eller inte, beroende på om han har kommit in i "skämmas-för-mamma-stadiet" eller ej...//kram på dej! maria

Vitt hus med svarta knutar sa...

Aj aj aj så tokigt det kan gå och det känns ju så onödigt, man rår ju inte för det när det sker av en reflex. Även om han har ont och tycker du var dum inser han snart att det inte var med meningen. Absolut känner du alla tre känslorna!

Blås, puss, is, godis, glass, kram, nåt kan kanske lindra lite...
Kram,
Regina

Det Goda Livet: /Tove sa...

Har varit med om något liknande i sommras. Min då 3,5-åring smög sig på mig bakifrån och bet mig hårt i ändan. Han skulle väl vara rolig eller något. Min instinktiva reaktion var att slå bak med armen så att ungstackarn fullkomligen flög genom rummet. Jag fattade ju inte att det var han som stod där...trodde jag blivit stucken av ett bi ellernågot...Det kändes inget vidare kan jag säga. Vet hur du har det:(

Angels & Roses sa...

Så tokigt det kan bli. Han förstår det med all säkerhet. Klart du känner för alla tre men det blir nog bra snart ska du se. KRAM och god fortsättning.

Caja sa...

Men du...en kram till er alla....

Du kunde ju inte hjälpa..men förstår din förtvivlan.

Hoppas ni mår bättre nu i skrivande stund-Kram/c

VACKRA hem och interiör sa...

Hej igen, Git! Ja, det stämmer nog att jag visade fleecen på en bild i höstas... Den i charcoal finns en i stl S kvar. Ska försöka lägga ut bilder på bloggen på det nyinkomna någon dag här när jag hinner...
Kram
Pia

Nattmia sa...

Stackars sonen men jag förstår dig att du for runt med en sådan kall kind mot huden..

Ha en fin tisdag..

Kram Mia