tisdag 11 januari 2011

Jag bryr mig inte.


Vaknat efter några få timmars sömn, duschens vattenstrålar känns som småspik mot min hud i mitt försök att vakna till liv.
Öppnar datorn o läser nyheterna medans tv:ns nyheter går för fullt i bakgrunden..inser att jag rullar texten alltför snabbt för att ens hinna läsa rubrikerna ordentligt.
Men det gör inget, jag orkar inte, jag vill inte, jag bryr mig inte..
Förr brydde jag mig o kunde må riktigt dåligt över vissa rubriker o nyheter, inte nu.
Att ta avstånd från alla mord, misshandel, misärfamiljer är mitt skydd.
Jag ser det på mitt arbete alltför ofta o har i så många år vänt ut o in på mig för andras skull, nu säger jag stopp.
Nu handlar allt om MIG o MIN familj, jag finns för DEM nu.
Jag väljer bort de där nyheterna.

På min blommiga radio står yngsta sonens alster från skolan.
Man kan inte missa dessa blåa saker i det annars vita köket :)

Jobbet väntar, hörs ikväll alla mina fina!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland går man in i sin egen värld för att orka genom vardagen! Inte blir världen utanför enklare att leva i heller! Men det ska åtminstone vara värt den tid och det engagemang man lägger ner!

Kram/ Tekla

Farmor Agge sa...

Jag är ledig 2 dgr nu,sååå gött.Ha en bra dag! Kramiz på dej vännen..:)

Caja sa...

Ta hand om dig vännen....

Kram/caja

hemma hos lilla mej sa...

Ta hand om dej vännen!Ha en fin tisdag.Varm kram Rita ♥

Det Ljuvliga i Livet sa...

Låter helt sunt det där att försöka låta bli att släppa in omvärlden i ens liv och familj! Man har bara ett liv och oftast bara en familj och dem måste man ju sätta först!
Ha en jätte bra tisdag!
Kram Anna-Maria

Sjabbig men chic sa...

Exakt så där kan jag också känna. Det är så mycket elände och jag funderar så himla mycket så ibland måste jag bara stänga av.

Kramis Lisa