torsdag 27 januari 2011

Efterlysning.


Häromkvällen drack vi cola, efter några glas insåg jag att jag bara blir törstigare av cola!
Är det så folk blir beroende av det?

Oavsett vilket så vill jag ha en sån här gammal läsk-maskin, det hade varit skit-coolt!
Hör av er om ni råkar ha en som ändå bara står o dammar..
Den hade gjort sig så bra i källaren där vi har en lite "råare" o mer maskulin stil (ska ta bilder så fort jag pallar).
Just nu är allt sååå seeeegt, jag hatar ju som bekant just denna årstiden.
Julen är över, allt är grått grått grått, inget blommar eller knoppas o varenda dag känns som en evig Måndag.

Blivande maken är en lyhörd rackare, idag lät det såhär:

(Han) -Men va e´det älskling, har det hänt något?
(Jag) - Öööeehh, jag e bara så UTTRÅKAD! Det e tråkigt här, på jobb, ute o öööhhhhh!!!! (psykbryt)
(Han) -Jo jag vet att du känner så..

10 min senare.

(Han) - Jag har en överraskning.
(Jag) -Mhm..(måttligt road)
(Han) -Jag har bokat 2 banor på bowlinghallen till kl 20 ikväll!
(Jag) -Men honey, Åhh va kul! (ler stort)
(Han) -Jag ser dina smilgropar igen!

Nu kör vi strategisnack o pepptalk, ikväll e det barn vs vuxna på bowlingen.
Vi ska krossa de små glinen!! Mooaahahhaa!
(Men troligtvis blir det tvärtom *L*)

Kramkram

11 kommentarer:

Himlarum sa...

Ramlade in på din fina blogg när jag googlade på lantligt! Kul!

Hoppas bowlingen var trevlig! :-)

Bästa hälsningar
Ann-Helen

Elle sa...

Din kväll blir definitivt roligare än min...
Jag rensar mit j-a (förkortning för jätteintressanta?) kontor.
Tusenmiljoner j-a (samma förkortning!) som jag inte "får" slänga för att de måste arkiveras (i mitt fall slängas huller om buller i en kartong) i minst tio år!
Gissa om min vind snart är ett enda "arkiv".

"Låt oss bränna upp skiten" föreslog maken.
Tanken är frestande...

Vill ju inte göra kommentaren alltför lång, men när jag äntligen är färdig med kontoret hoppas jag att det blir lite trevligare att vistas där.
Mindre otrevligt iallafall.

Önskar er en jättefin kväll och håller tummarna för att ni slår ungarna! (inte fysiskt...i bowlingen naturligtvis!!)

Kram Elle

PS. Har mitt mail kommit fram?

Caja: sa...

Mohahahaha hoppas ni klår glina...det viktigaste är inte att deltaga, det viktigaste är att V.I.N.N.A....

Eller...

Fast det är inte det vi lär våra barn...
...dubbelmoral kallas dit visst!

men ibland ÄR det nödvändigt ;-)

Snäll blivande du har, kram till er...även "glina" ;-D/caja

Ps. imorgon kommer ni väl...blivande och du...ja, ok då...glina får följa med...om de låtit sina föräldrar vinna ikväll då...(ok, kvittar vilket9 välkomna

Min vindsvåning på landet sa...

Håller tummarna för att ni vinner över de små Glinen...
Håller med om att de inte e jätte kul tid just nu. Men dagen är en timme längre Här i Skåne är de ljust till 17. De gör mig gladare i alla fall.De går framåt..
Ha en mysig helg
Kramisar
Sus

Anna sa...

Know the feelig...dessvärre är inte min man liiika lyhörd ;o)=

Hoppas kvällen blir toppers!

Klem Anna

Smultron på ett strå sa...

Vilken fantastisk man du har som läser dej som en öppen bok! Hoppas bowlingen var kul och att glina fick stryk (?)! Fast bowling kan nog inte vara tråkigt... Och JA - man blir beroende av cola. Bästa drycken jag vet. Tyvärr syns det också på kroppen... Härda ut, snart är det vår!//kram maria

Vardag och flärd sa...

Din blivande make är ju SÅ fin, beror väl på att du är så fin!
Hoppas ni fick en kul kväll.
Kram Eva

Strandkullen sa...

lycka till i kväll...kramis semlan

The House of Antoinette sa...

Vilken goding du har!!!
Hoppas ni vann över glinen - det kan vara så rackarns kul och bowla ibland tycker jag....man bara får "slänga" iväg klotet så där...ler...

Och du!!! - kände du hur det landade ett jätte fång med tulpaner i din famn - blandfärgade såklart - så det inte känns så grått mer...

Ha det bäst vännen, kram Anette

Butik Östergården sa...

Jag kan inte låta bli att kika in på din blogg! Gör det faktiskt ofta, fast jag har inte skrivit på säkert ett år minst. Ville bara tala om att du får mig på så gott hummör, ville bara tacka dig för det. Du skriver så häftigt och underhållande, underbart att du bjuder så på dig själv.

Ni vann väl över Glinen!

Kram Helen

Nyanser av vitt sa...

Hej Vännen
Ha en mysig helg
Kram Agneta