fredag 14 januari 2011

Besökte sadisten idag.



Vet ni vem man avskyr men älskar på en o samma gång?
Jo tandläkaren.

Från mitt besök där idag:

-Jag e så rädd..usch jag hatar detta. Aj, DET gjorde ont..(samtidigt som jag ger henne onda ögat) mer bedövning tack!

7 min senare:

-Är du inte klar än?! Aj AJ AJ..Jag ska hämnas..var så säker..

5 min senare:

-Åhh äntligen! Härligt, nu älskar jag dig..men bara tills nästa gång!

Som tur är så har min tandläkare vant sig vid mig, hon skrattar mest men tänker troligtvis att jag är den mesigaste patienten ever.
Tur man ska dit snart igen o förgylla hennes dag :)


Nu är det Fredagsmys för hela slanten.

Kraaaaam

8 kommentarer:

Caja sa...

Åh din stackare...tandis...bbrrrruuuääähhhhuuurrrkkk vad räääligt det är att gå dit!

Tack för att du ville komma in och hälsa på med blivande maken...och du lugn, lugn...jag har ju en make som är född på planeten Harmoni och jag har baaara ögon för honom. Men jag skulle gärna vilja se när din slänger av sig tröjan och dansar till Anita Lindblom ;-) Undrar om Elle kommer till mitt party??? Har du hört från henne???

Ha det bäst, kramar till er båda/caja

Hanna sa...

Ja tandläkaren det är ett jobbigt kapitel.
De brukar fråga hur allt är när jag kommer dit. Jag svarar alltid samma sak "det var bra tills jag kom hit". Det är nog det värsta jag vet. men jag har världens bästa tandläkare och har under hösten varit hos henne många gånger för jag har gjort en rotfyllning och det har hon klarat utmärkt trots att det var jag som var patienten.
kram
Hanna
Kram
Hanna

Cajsas Faster sa...

Hur kan man frivilligt vilja rota runt i nåns mun... usch, vidrigt!

Trevlig helg, Kram Marie

Vitt hus med svarta knutar sa...

Oj det där med tandläkare...blev skrämd som barn av en riktig sadisttandläkare, vilket gett mig men för livet. Men jag har även ganska roliga berättelser om tandläkarbesök också. Är man gravid eller ammar så finns det vissa restriktioner gällande röntgen och lagning av tänder. Mina tre första barn kom vartannat år och till sist när min tankläkare ropade upp mig i väntrummet så ist för namnet ropade han "gravid?" "ammar?" Det har han sluppit ropa på många år nu;-)

Ha en fin helg!
Kram,
Regina

Vitt hus med svarta knutar sa...

En tankläkare är det en som läser tankar...jag menade förstås tandläkare..

//Regina

sylvia sa...

hei.
oj da.. er det så fælt å gå til tannlegen, ush..godt det er over.
jeg satt over 4 tiner en gang i stolen, var en grusom visdomstann som skulle trekkes,
men det er en annen historie.
kos deg i helgen.
klem fra sylvia

Angels & Roses sa...

JAG hade en sadist till tandläkare på skoltiden och det har satt sina spår. HATAR tandläkare men visst är det lite skönt på samma gång då man är klar. Den här tandläkaren som vi hade i skolan jobbade kvar för några år sedan. SÅG henne när jag var där med min dotter. KALLA kårar fick jag och sa på en gång till henne i receptionen att henne ska mina BARN aldrig ha. SÅ du kan tänka dig skräcken jag fick! UÄÄÄH. HA en fin kväll KRAM

Anna sa...

Men vilken härlig blogg du har, o vilket språk...rätt in i hjärtat på mig...här ska jag stanna!!

Välkommen in till mig en dag ska du va!!

http://hjemkarahjem.blogspot.com/