måndag 10 januari 2011

Bättre sent än aldrig..


Är lika pigg som en drogad sengångare, har suttit i den här fåtöljen ett bra tag nu med fingrarna på tangentbordet o nickat, nickat o nickat.
Kan tänka mig att det varit en skön syn för grannarna som gått förbi eftersom skärmen har lyst upp hela fejjan o därmed oxå hela nick-processen.
:))
Idag hade vi ett möte på jobb om när vi skulle ha mötena strax därefter o vad de skulle innehålla så att vi visste det innan vi skildes åt för att gå vidare på våra möten..
Mycket roande enligt mig :)

Nuförtiden kan man ju inte nämna VAR man jobbar för om man skriver något negativt om sin arbetsplats så kan man ju få sparken.
Någonstans ringer en klocka som ljuder "Yttrandefrihet" med det gäller enbart vissa saker.
Råkar du nämna något "dåligt" om arbetsplatsen eller om tex invandrare så får du antingen sparken eller kallas omedelbart för rasist.
(har hänt i både min o grannkommunen)
Om jag känner mig orättvist behandlad på min arbetsplats så har jag väl rätten att tycka det?!
Om en invandrare skriker "Svennejävel" till en svensk så är det väl inte värre att svensken svarar "Blattejävel" tillbaks?! 

Med dessa funderingar drar jag mig tillbaka till mitt fåtölj-nickande *L*

Kramkram


12 kommentarer:

Hanna sa...

Fin kruka. Hoppas att du har piggnat till.
kram
Hanna

Caja sa...

Ja du...sanna tankar...men som sagt var...yttrandefriheten har idag fått en annan innebörd än vad den hade förut...så jag säger heller inte mer om saken.

Gå och lägg dig människa...sov gott!
Kram/caja

hemma hos lilla mej sa...

Härlig kruka....Hoppas att du piggnat till eller annars får du ta dej till sängen så kommer JB och tar dej till drömmarnas land.Ha det gott vännen .Varm kram Rita ♥

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej fin kruka Önskar dig en god nattsömn! och dröm gott
Kram Tina

Caroline sa...

På möte i veckan får jag också veta mer om nästa möte, nästa, nästa och nästa. Sen ska väl en grupp tillsättas som ska sätta ihop en annan grupp, som ska....:D
Jag längtar till påsk!
Ha det bra!

Vita Falkens Lantliv sa...

Jag tycker det är både skrämmande och sorgligt. Vilket land vi lever i, och nu ska jag nog inte säga mer heller.

Instämmer i alla fall;)

God natt trötter!
Kram Susanne

AnnapåGrönkulla sa...

Håller helt med i det du säger! Och alla dessa möten...

Kärvegård Konsult sa...

Vilken härlig blogg jag har hittat här. Här kommer jag finna mycken inspiration. :)

Sv: Jag önskar alla behandlade sina barn på det viset du gör. Tänk så mycket bättre samhället skulle se ut.
Du får gärna använda mig som "psykolog" om du vill. :)
Tack för ditt fina inlägg!

Kram!

min vita dröm sa...

Hejsan Nickedockan,

Jag nickade till i soffan förut jag med när vi tittade på halv åtta hos mig...så jag missade slutet suck.

Nu mår lillan bättre, vi andra klarade oss mystiskt nog.

Kram kram

Annelie sa...

Mooorning nickedockan...)) Så sant så..Å du jag tränar inte andra hundar bara mina rackare eftersom vi skaffat en valp..:))Ha en riktigt bra dag nu...KRAAAM/Annelie

skifferhuset sa...

Ja det var många och långa funderingar å tankar... förstår om du nickar till...... Ha en bra dag! Kram Iréne

Anonym sa...

Så sant så sant! Känner igen mig i allt!

Kram Tekla