torsdag 9 december 2010

Vill gå ner i tid!

Denna veckan har jag arbetat 4 dagar, detta var ju helt toppen!!
Ska verkligen försöka att få till 4-dagars arbetsvecka så att man kan uträtta ärenden o annat kraffs den veckodagen.
Nu ska jag smida planer på hur jag ska smöra chefen till att gå med på detta..man får väl inte gå ner i tid bara för att man vill???
Någon som vet?

Igår kom vi i säng ganska tidigt..eller nja..
Idag ska vi krypa ner ännu tidigare.
Så najs att ligga o kolla tv, slö-surfa, äta något onyttigt för att sen somna sött medans godiset sakta vandrar mot att bosätta sig på höfter/mage.

Dags att leta godis!

Ha en fin kväll alla ni..

12 kommentarer:

Caja sa...

Sund idé, hoppas du kan genomföra den! Glass, pepparkakor, popcorn, kolasnören......gott att mysa med i sänghalmen...och det mysigaste av allt....pussar <3

ha en riktigt mysig stund/caja

Elle sa...

Men om man inte vill, kan man inte heller!
Klart att du kan försöka, för att du VILL!

Ditt (eller mitt) nya smeknamn är jag inte särskilt övertygad om. Är visserligen 40+, men något gäddhäng har jag faktiskt ännu inte. Påminner dig ännu en gång om likheten med "the body" *hehe*

Låg hela eftermiddagen med huvudvärk i sängen och tog en lång middagslur. Drömde om dig!!
Du var väldigt liten, typ 1,55 i min dröm. Vi hade nästan likadana tröjor på oss - ja vi är ju rätt lika antar jag. Men det där med längden är jag tveksam till?
Tänk vad man drömmer när man inte är frisk...*haha*

Ha en lugn kväll!
Kram Elle

Elle sa...

Där slår du mig med en hel centimeter!
1,69!!
*ler*

Nattmia sa...

Du kan kanske ta tjänstledigt viss procent :-) Ja om inte chefen går med på det bara för att du vill då..

Kram Mia

Anonym sa...

Hejsan!! Om du har barn under 8 år(vet inte om du har det men iaf),har du laglig rätt att gå ner 25% av din arbetstid!!Ja,ta tjänstledigt alltså!! Hälsningar Åsa.

Huset vid ån sa...

Hallå vännen!
Jag är dålig på att smöra för chefen, har drivit eget så jag vet inte riktigt hur man gör! Fniss....

Jag känner igen mig i "godisfrosseriet" på kvällarna.
Att man ska vara så sugen hela tiden......Just nu är jag inne i en period som jag äter massor av choklad varje dag!
Det är inte konstigt att man både har huvudvärk, hål i tänderna och är fet!!

Julkramar till dig!
Therese

Östervik9 sa...

Hej denna underbara fredag!

Jag vet precis vad du pratar om, jag har arbetat heltid fram tills förra året då vi flyttade från stockholm till småland.
Jag fick behålla mitt jobb och arbeta hemifrån med vilkor att jag kommer upp till kontoret 1 gång i månaden. Det är helt underbart att arbeta så här. Man hinner med barnen, hemmet, inget dåligt samvete för att man inte hinner med.. Nu har jag en underbar chef som har låtit mig behålla mitt jobb för att ge mig chansen att leva så här. Man arbetar ju under eget ansvar. Det passar kanske inte alla men mig passer det alldeles perfekt:)
Ha en underbar helg
Camilla

Mys, tok och huset på landet ! sa...

Det är HELT rätt att att mumsa lite, herreguuud det är ju bara naturliga ämnen du stoppar i dej ;)

Gå ner i tid, omedelbumsom du känner så... man har oftast möjlighet att ta tjänstledigt, 20% är ju en dag :) om du inte har barn under 8 år då har man RÄTT till det enl försäkringskassan !

Lycka till !!


Ha en mysig helg, kram Jessica

Filippa sa...

Gud va skönt att jobba mindre, det skulle jag också vilja göra. Min arbetsgivare skulle nog inte ha nåt emot det heller för just nu har vi mycket mindre att göra i vår verksamhet. Men så ska jag också acceptera att få mindre i lönekuvertet....hmmmm.

Ha en trevlig helg!
Kram F

skifferhuset sa...

Jag gick bara in till chefen å sa att jag vill jobba 50%, skrev på papper å det bästa jag gjort! Gick från 75% å ca 900 kr mindre i lönekuveret, å det kan jag klara! Ha en fin kväll! Kram iréne

Vardag och flärd sa...

När du bestämt att du vill jobba mindre hoppas jag du får möjlighet till det, det är viktigt att känna att man hinner med vardagliga saker utan att känna sig uppstressad. Lycka till!
Kram Eva

Vaktmästarn sa...

Hoppas du får din vilja fram. Det verkar öka livskvalitén för många att få gå ner i arbetstid.

Kom ihåg att kolla vad det innebär för din framtida pension. Ja, jag vet, det där man varken begriper eller vill tänka på. Men ifall du tänker bli 98 år gammal... och vill slippa söka bostadsbidrag efter 65-årsdagen...

Och så vill jag tacka dig så mycket för den söta asken som låg i brevlådan idag! Tack, goa, rara Git!

Kram, Outi