fredag 3 december 2010

Vilken jävla vecka!


Denna veckan har varit heeelt crazy!

Ni vet när det bara haglar på saker som ska lösas o fixas.
 INGET av det kan vänta o det känns som om man blir mer o mer inmålad i ett hörn för varje minut som går.

I förrgår när det var som mest kaotiskt satt vi vid köksbordet under total tystnad o bara stirrade stint på varandra med en såndär galen blick som man får under extrem press.
Efter några minuter när vi kvävt känslan av att vilja ta passen o fly landet så började vi prata sådär överdrivet tydligt o bena upp hur vi skulle göra.

Imorgon kan vi bocka av 2 saker till:
*Jag ska jobba.
*Blivande maken ska ta hand om 3 barn, 1  hund, växla pengar o skjutsa dotter o mormor till tåget. Imorgon bär det av mot London för dem.
(kommer saaakna!)

Vad fan hade jag gjort utan honom, han är allas vår klippa!!
I love u!


Bild som dottern tagit.

Som om inte denna veckan varit tillräckligt galen så blossade en konflikt upp igår mellan mig o nära släkting.
Eftersom jag har bestämt mig för att bara umgås med personer som jag VILL umgås med och som behandlar mig o min familj med respekt så sa jag upp bekanskapen med personen i fråga (ett kort utdrag av samtalet):


(Jag) -Jag har bestämt mig för att jag inte vill ha dig i vårt liv, du är inte välkommen hit längre.

(Släktingen) -Men JAG vill ju umgås!

(Jag) -Ehh jaha, men det vill inte JAG o jag bestämmer ju själv vem jag vill ha i mitt liv o jag väljer BORT dig eftersom du bara sårar oss.

(Släktingen) -Men JAG vill ju umgås!

(Jag)- Exakt vilken del av meningen är det som du inte förstår?!

(Släktingen) - Om ett tag då?

(Jag) - Nej.

(Släktingen) - Men JAG vill ju!

Envägskommunikation i sin linda.
;)

Kraaaaaam

11 kommentarer:

Farmor Agge sa...

Ja man ska absolut bara umgås med folk som man mår bra av!!!:) Konstig människa som inte fattar... Hur är det med svärfar??Bättre hoppas jag...Kramiz på dej vännen!!!:)

Sjabbig men chic sa...

Uscha, det där låter inte kul alls...

Men blivande maken är ju kanon förstås:)

Kramis Lisa

Anonym sa...

Vackra bilder på din blogg

- MEN, VAD DU SVÄR!
och skriver svordommar
Det sänker hela sidan

Annbritt Schmützer sa...

Svär på du ...det är det som gör dig så himla underbar!!!!

kram

ps jag har oxå uteslutit när släktingar ur mitt liv fy faaaaan va skönt!ds

Nattmia sa...

Till anonym.. Tur vi är olika.. Gits blogg är uderbar med en jäkla härlig humor och en mängd ironi.. Gillas av mig och av många fler.. Så Git.. Fortsätt skriv som du vill annars blir ju inte sidan densamma :-D

Tycker det är underbart att du vågar vara så ärlig mot din släkting, inte alla som vågar säga rakt ut att man inte vill ha någon i sitt liv.. Synd bara att personen ifråga inte fattade och verkade ego..

Ha en bra lördag..

Kram Mia

Nattmia sa...

Ps.. Hittade TVÅ svordommar på de tre senase inläggen.. Det var inte mycket ju .. ;-) Ds

skifferhuset sa...

Fy vad tråkigt när sådant händer, men man ska bara umgås med de man litar på och vill! Du gjorde helt rätt! Hoppas dotter å mormor får det bra i London och ni andra på hemmaplan! Ha en skön helg! Kram Iréne

Caja sa...

"Släktingar är, uppriktigt talat, en trist församling människor som inte har den ringaste aning om hur de bör leva eller när de bör dö."
//Oscar Wilde

Jävla egoister, nä fy fan väck med skiten, svär och domedera *fniss* Energitjuvar ska man hålla så långt bort ifrån sig som man bara kan!!! Tack och hej leverpastej liksom!!!

Stå på dig kvinna! När allt är som värst så får ni hämta styrka ur varandra, du och din älskade blivande make. Ni ÄR varandras styrka.

Må väl/caja

Anonym sa...

Till anonym, svordommar brukar användas när man vill förstärka en känsla som man vill förmedla och det gör Git JÄVLIGT bra ;)

Ha det gott! /Marie

Elle sa...

Men vad är det för j-a sätt att svära i en blogg?! Inte f-n gör man det, Git!! Hur kan du vara så in i helvetes låg?? Nu får du fanemej skärpa dig!

(Tur att anonym inte läst mina inlägg...hehe!)

Vi bojkottade nyligen en middag efter ett dop, eftersom man veckan innan behandlat oss som luft och haft ett dåligt beteende under sonens födelsedag. Såna människor behöver jag inte sitta vid samma bord som, släkt eller inte.
Dopet var vi på, för ungarna kan ju inte rå för hur vuxna beter sig.
Nä, bort med alla energislukande släktingar.
I eftermiddag ska jag på födelsedagskalas...dit kommer antagligen dessa släktingar...*suck*

J-a vecka?
Nej, j-a år!

Ha en skön helg!
Kram Elle

Annelie sa...

Helt riktigt,man väljer bort alla som suger energi..Bra gjort!!! Ha en riktigt mysig kväll nu och fortsätt svära...hahahhah...Stoor kram/Annelie