måndag 6 december 2010

Vi har en uteliggare.

Idag är jag ledig.
Lediga dagar kan man slappa eller passa på att göra ärenden.
Vi ska göra det sistnämda:

*Hämta ut mina nya glasögon.
*Förnya mitt körkort.
*Köpa julklappar.
*Köpa superlim så att sonen kan limma sin byggmodell (o ev sina fingrar.)


En av de gigantiska o tunga porslinskulorna (inte glas..PORSLIN!) som iofs hänger framme året om men som nu blivit lite jul-pimpad med en mosskrans.


Julkrubban har oxå fått komma fram, det är yngsta sonen som är lite besatt av denna då han är kristen.
Han är bara 9 år men har sedan flera år tillbaka trott på Gud, Jesus o hela det där gänget.
För honom är det VÄLDIGT viktigt med krubban o att alla står rätt där..
Nu kan man ju tro att han vill bli präst som vuxen men han vill bli uteliggare.
(Här kände man stor stolthet?!)
Såhär motiverade han sitt val:
"Jag vill bli uteliggare för jag älskar skogen o vill bo där, alltså ute-liggare"
:)

Kram

11 kommentarer:

bakom berget sa...

Ha ha ha.....Klok son du har. Men han kommer nog att ångra sitt val av sovplats hi hi hi....
Ha det så bra.
Kram Åsa.

Susann... sa...

Ja se dessa barn. När min son va sisådär 5-6 år längtade han tills han skulle bli pensionär !!! Givetvis undrade vi varför - Jo, för då kan man göra som man vill & då ska jag köpa en motorcykel.
Denna kommentar kommer/har han fått höra många gånger.
// Kramar Susann

maja sa...

Det där med Jesus och Gud är nog ganska mystiskt för barn. Mitt barnbarn skulle så gärna vilja träffa Jesus, hon är fem år.

Vardag och flärd sa...

Du har en fin son (beror nog på att han har fina föräldrar).
Kram Eva

Elle sa...

Konstigt att alla verkar göra mer när de är lediga än när de jobbar...låter stressigt liksom!
Jag är "ledig" som vanligt och stressade idag genom knähög snö...nä det gick inte att stressa...pulsandes och stönandes försökte jag ta mig fram! *haha*

Ha en fin dag!
Kram Elle

skifferhuset sa...

Haha vilken klok son du har, helt rätt!De är väl så härliga dessa barn! Ha en skön dag! Kram Iréne

Lilla Kullan ♥ Maja sa...

En tå är bruten.
Jag har brutit tår säkert 6 gånger förut. Inget att göra något åt mer än att försöka hjälpa den på traven lite.
Kramis

Caja sa...

Vilken gullig en....och en fin kärleksförklaring till naturen!

Åh..nya brillor...det vill jag oxå ha, det får bli till hösten då mina fyller två, då är det lagom att förnya sig ;-D

Ha en fin kväll, kram/caja

Annbritt Schmützer sa...

Vill oxå ha nya brillor..Har inte råd och på synundersökning för 2 veckor sen så hade jag för högt tryck i ögonen som kan tydas på grön starr.. Har fått remiss:(

ps det är glas i kulan säljer dom i min butik ds

Livet på Berget sa...

Hihi ja han kan ju bygga en egen krubba där i skogen att bo i:).
Ha de gott!
Kram
/Sara

Caroline L sa...

Vilka roliga grabbar:D
Uteliggare och pensionär, ja jävlar haha!