söndag 5 december 2010

Vi bytade dottern mot en hund.

Mormor tog dottern (till London), vi tog hunden.
Hunden är en Jack Russel-tik på 10 år, här snackar vi STOR personlighet i liten kropp.
Eftersom blivande maken verkligen avgudar hundar o då speciellt denna lilla byracka så står hon klart i centrum dessa dagarna.
Tecken på detta:

*Blivande maken pratar i falcett mest hela tiden.
*Han bäddar i soffan med filtar.
*Påläggs-skinkan är slut.
*Han pratar inne på toan (hunden följer honom som en skugga)
*Han ler fånigt o säger "Naaaw" hela tiden.

Bild på enorma kransen i hallen, jag gjorde den av Tujakvistar som jag sen snurrade sen vit ljung runtom.
Tanken var att ljungen skulle se ut som snö..o det kanske det gör om man har tillräckligt med fantasi ;)

Idag ska det snöa här hela dagen o det har redan kommit en del.
Tänk att denna vita massa kan vara så fin o göra mig så glad..

En annan sak jag funderat på är om tatueringar..
På programmet Miami Ink säger de flesta att de vill ha sin tatuering som en symbol för ett avslut på en händelse/förhållande.
Jag gillar tatueringar o har en del själv men varför göra en som symboliserar ett avslut när du sen bär den resten av livet o påminner dig varenda dag??


Vad händer hos er idag då?

<3

12 kommentarer:

Farmor Agge sa...

Go förmiddag!!!
Ja här har vi ätit frulle och går i pyjamasen fortfarande.:)Funderar på att köra till Fredriksdals julmarknad el till Förmedlingscentralen i Tyringe. Snöar ju jättemycket nu så det blir nog bara till Tyringe.Ha en skön dag!!!Kramiz..

Mys, tok och huset på landet ! sa...

Go förmiddag !!
hihihi .... skulle vi göra ett barn/hund byte så e jag rädd att barnet aldrig skulle komma hem ;) nää då det lät hårt, älskar ju dom stora sötisarna ju !!

Charmig hylla , måste jag säga, praktisk me med yta att skriva på.
Kan absolut se snön på hjärtkransen ... ;) !!

Önskar en mysig andra advent


Kram Jessica

skifferhuset sa...

Snygg krans och hylla! På tal om tatueringar så har jag en som är min hobby, jag har en hopphäst på skuldran! Och inget som påminner om ett avslutat kapitel!! det vill man väl inte bli påmind om!? Ha en bra dag! Kram Iréne

Annelie sa...

Tjingeling i stugan..Hahahhaa ja man kan inget annat än å skratta..Du skriver och beskriver allt så himla roligt,man får lixom bilder i huve...hahaa...Å ditt stora hjärta är ju helt underbart fint...Även det du har på insidan,tänker ja..:)Ha en riktigt myyysig advent nu...KRAAAM/Annelie

Märta sa...

Tänker idag besöka en gårdbutik som öppnar idag. Hoppas göra lite små inköp.
Här snöar det också. Ha en skön helg!
Märta

Caja sa...

Vacker som en dag....är din blogg och din inredningskreativitet är super!!

Här singlar det också snö sen i morse....mysigt..sonen ska gå i lussetåget utomhus senare i eftermiddag.

Kram/caja

Caja sa...

*ler* lite blygt och svarar ju nästan jaaaa hahahahaha

Snökram/c

Livet på Berget sa...

Här är det sjukstuga. Så vacker krans där satt den som en smäck. Förstår din blivande make, jag har både hundar, katter och barn på toa. Någon ska alltid med. Just nu har jag en dator, en katt och ett barn i min famn. Finns inget bättre och mer försående varelser är våra hundar. Man kan lära sig mycket bra av dem faktisk. Skit måste rusa Mini spillde ett glas vatten i soffan. Tur det var vatten.
Ting

Annbritt Schmützer sa...

*S*

Idag har det varit dag 2 på årets julmarknad ..Hysteriskt mycket folk i 2 dagar med 18 busslaster från när och fjärran..Jag har en rätt liten butik golvytmässigt så det blir lätt fullt fort..

När det gäller mina egna tatueringar (3st) Så är den första min mentor"Joakim von Anka" den andra min lilla katt som arg tudor och den tredje ett vackert slingrande ödlepar ;)

Elle sa...

O-ja, min fantasi är enorm och jag ser en hel snöstorm i din krans!
Snöstorm är ungefär vad vi har haft här. Det har nu snöat i över 24 timmar - oavbrutet!!
Har haft mysbyxor på hela dagen och gjort...ingenting!
(börjar undra nu vad jag egentligen har gjort idag...)

Ha en skön kväll!
Kram Elle

Nattmia sa...

Snö snö snö.. Så långt ögat når.. Nu vill jag inte ha mer, vill ha sol och kallt nu resten av vintern, kan man beställa det??

Härligt med liten hundgäst..

Vad har gjorts idag?? Hmmm.. Minsta möjliga, sovit till ut på eftermiddagen, lagat mat och slappat.. Snart dags att promenera till jobbet här..

Kram Mia

Vita Falkens Lantliv sa...

Hahaha ja ni verkar ju ha det trevligt nu när ni är hundvakt:)))
Kransen var så läcker, stor och härlig med snö på;)!

Kram Susanne