lördag 11 december 2010

Var ska man göra av allt!?

Jodå, vi hittade en hel del Julklappar idag men har lite smått o gott kvar.
Det roliga är att ju mer man handlar desto mer kommer man på.. "Åhh SHIT, vi måste ju handla något till ***** och *** oxå!"
Det får bli en runda imorgon oxå medans jag har det färskt i minnet..ja, tills jag står i affären o undrar vad det var jag skulle ha.
Hos mig hjälper inga listor, dem glömmer jag ju ändå hemma ;)


My kitchen.

Man går o lunkar i harmoni med alla ens saker men plötsligt vankas det Jul o då ska det tryckas in advents-stakar, Julblommor, Julsaker, smågranar, kransar, julklappar, julstrumpor, krubban, slingor mm mm..
Sen står man där med allt det andra o VAR ska man nu göra med det då?
I slutet av nästa vecka ska granen in, det betyder att jag måste flytta min blomsterbänk..men var??

Ja detta var dagens i-landsproblem :)

Nu blir det en lugn kväll.

Kram alla fina!

6 kommentarer:

Black Iris sa...

Jadu, i-landsproblem kan man ju kala det. Jag brukar packa ner alla saker som ska bort i jullådorna och sen fyller jag sovrummet med allt detta. Vid besök stänger jag dörren så ingen ser röran. Förresten, det är ca en vecka sen jag var här hos dig sist och du har fyllt hela sidan med inlägg. Hur hinner du? Awarden är du väl värd så grattis till den.
Ha nu en underbar Lördags-kväll.

Kram Maidi

Sjabbig men chic sa...

Vad himla fint du har i köket! Och ja det är det där jag blir galen på varje år... att jag måste klämma in en gran någonstans. Och då har ju vi ändå rätt stort. Men jag tycker liksom den är i vägen. Jajaja. jag vet... gnäll, gnäll, gnäll:)

Kramis Lisa

Vardag och flärd sa...

Har samma problem som du - var ska man gömma undan det som inte ska vara framme nu? Önskar jag hade ett litet hus att stoppa undan alla grejor i för att ta fram nån annan gång. Ja, ja det blir nog bra ändå.
Kram Eva

skifferhuset sa...

Ja men sådan är jag oxå, inga lappar med och kommer på att den ska ju m.m.m! Fint kök och ja var ställer man allt när julen ska in? Ha en fin kväll! Kram Iréne

Cajsas Faster sa...

Hej, så mycket det fanns att läsa hos dig idag! Har inte varit här på ett tag! Tonåringar som vampyrer, ja det känner jag igen på den ena:)
Ha en fin dag och andas lite mellan varven också!
'
Kram Marie

Ofelias Hus sa...

Precis så är det här med...måste göra en rensning för att få plats med granen...det blir som en dominoeffekt...

julklappar är inte heller lätt...tonåringarna vet inte ens vad de önskar sig...hur ska jag då veta??
Småflickorna ska nog få en laptop var...orkar inte dela min jobbdator med dem...

Ha en fin 3:e advent och lycka till med jlklappsköpet!

Anette