lördag 18 december 2010

Utlottning!

Vi kör på med en utlottning direkt o tar "skitsnacket" längre ner.

Vinsten består av en ljuspåse (se bilden).

Såhär gör du:

1 lott-skriv en kommentar i detta inlägg.
3 lotter-skriv kommentar o länka hit med bild.

Glöm inte att berätta hur många lotter du tar...
För dig som inte har en blogg så går det ypperligt att delta ändå, bara skriv din mailadress.

Vinnaren dras på nyårsafton.

Good luck!




Idag har vi varit på fötter sedan 10.30.
Direkt efter frukosten drog vi igång med en snabb shoppingtur sen gjorde vi pepparkakor, apelsiner m nejlikor, pepparkakshus o Julskinka.
Till mellis fixade vi scones o senare stack vi till en ENORM pulka-backe med alla kidsen.
Guuud vad det e kul att åka pulka, skrattar så mycket att jag nästan kissar på mig :)
Nu har vi ätit en god middag, snart vankas kaffe samt godis plus att det ska göras knäck.
Imorgon blir det ännu mera Julgodis-tillverkning..

Vad har ni pysslat med idag?

Kramar i massor till er alla

40 kommentarer:

Vita Falkens Lantliv sa...

Hej Git!
Klart jag vill vara med och tävla:) Jag tar lätt 3 lotter:))))

Jösses så skoj att åka pulka, kan inte förstå men det är lika roligt ännu vid snart 39 års ålder går inte över;)
Jag har också bakat idag, lite godis och pepparkakor......

Kram Susanne

Ninnis familjeliv sa...

Hej jag är gärna med i din utlottning med 3 lotter! Mysigt att åka pulka! I dag har jag städat och åter städat! Ha en riktigt trevlig 4e advent! Kram Nina

Carina sa...

Hej Git!
Jag vill såklart vara med i din utlottning, det blir 1 lott för mig , har ju ingen egen blogg.
Ha det bäst! Trevlig 4:e advent!
Kramar Carina/Hjo
kattarsel@live.se

Hem ljuva hem sa...

Jag vill gärna vara med och tävla om den fina ljuspåsen, tre lotter tack.

Idag har jag bara tagit det lugnt, varit ute i det härliga snövädret och tagit lite bilder. För visst är det vackert med all snö?
Ha en skön kväll
Kram Anneli

Caroline L sa...

Hej hej! Jag tar en lott:)
vitabergenserik@hotmail.com

SwedishCorner-DownUnder...Pernilla sa...

Ha en underbar 4:e Advent, Git!

Köttbullar och lite annan julmatförberedelse har stått på programmet idag... ingen pulkaåkning här inte hihihi :-)

Kram från Australien♥

Caja sa...

Vilken mysig dag ni har haft idag vännen, hoppas ni får en lika fin söndag.

Kram/caja

Cathrine sa...

Jättefin ljuspåse den vill jag gärna vinna!
Tre lotter kniper jag och hoppas på tur
Kram Cathrine

Vitt hus med svarta knutar sa...

Här är en deltagare till i din utlottning, tre lotter tar jag!

Oj vad roligt att åka pulka och vilken härlig dag ni har haft, det verkar varit fullt drag hela dan. Vi har åkt runt och fikat hela dagen, först hos svärmor och sen hos mamma (10 mil avverkade).

Ha en fin 4:de advent!
Kram,
Regina

Mys, tok och huset på landet ! sa...

Hej svej tjejen med superbloggen !!

Jisses va mycke ni har hunnit idag ... Vi har oxå röjt i pulkabacken, galet kuuul ere :)))

Har ju inte fattat galoppen me att länka ???!? men jag hoppas på tur med EN lott , jag som inte ens vinner på "vinst varje gång" hehe..

Ha en najsig 4e advent !!


Kram Jessica :)

Nattmia sa...

Här vill jag vara med och fightas om en ljuspåse så jag snor åt mit tre lotter..

Åka pulka är så in i bombens kul..

ha en kanoners fjärde advent..

Kram Mia

Nattmia sa...

Såg din fråga i min blogg med ju :-) Så den svaras på här..

Jag jobbar heltid natt som personlig assistent till en gravt utvecklingsstörd tjej.. Jag har jobbat 11 år med henne varav två år på natten.. Händer ju inte så mycket på natten men måste vara vaken eftersom hon har ep.. Så dator, korsord och tv är min räddning om näterna :-D

Kram Mia

Nattmia sa...

Sv; Jag jobbar 14 nätter på 4 veckor och 10 timmar 20 min vid varje tillfälle.. Eftersom jag jobbar enbart obekväm arbetstid så är ju lönen rätt ok, men annars är det ju rätt usel lön om man tänker att man jobbar med människor.. Men jag vill jobba med människor och helst med de med särskilda behov, de ger en så mycket :-)

Hoppas du sover(it) gott..

Kram Mia

Anonym sa...

Vilken fin vinst!! Vill gärna vara med. En lott till mig.
Vilken härlig energi du har, och jag håller med dig, pulka åkning är kul!!!!
britt

britt.jonesig@telia.com

Annelie sa...

Tjollahopp i stugan,guuud va du grejar..:) Jag vill absolut vara med så 3 lotter blir det..Ha en riktigt hääärlig och mysig advent nu..En stoor snö kram från mig../Annelie

skifferhuset sa...

Vad kul ni har haft det! Åka pulka det var länge sedan, men min rygg sätter lite stopp för sådana vådliga farter!
Tar 1 lott i ditt lotteri! Ha en fin söndag! Kram Iréne

Skogslyckan sa...

Hej Git. Vill gärna vinna din fina ljuspåse! Jag länkar från min blogg. Jag älskar att åka pulka med barnen. Ska jag vara ärlig så är väl barnen egentligen bara ett kamoflage, för det är nog jag som har roligast.
Kram Pia

cosifan sa...

Ja så blev man positivt inspirerad igen.Fina ideér som jag skaq lägga på minnet.

Anonym sa...

Hej, vilken fin vinst! Vill gärna delta i tävlingen med 1 lott. Tror det är första gången jag kikar in här.

Att åka pulka med de små är toppenkul något som jag gillar.

Ha en fin fjärde advent med familjen!

Mvh Renate
wretefelt@hotmail,com

Familjen Johansson och Engelbrektsson sa...

Vilken fin vinst är jättegärna med,tar tre lotter och länkar hit då.

Black Iris sa...

Klart jag vill vara med och jag tar 3 lotter och hoppas ju förstås på vinst, hihi.

Kram Maidi

Nattmia sa...

Nu har jag vaknat till liv igen :-)

Jo jag har en heltidstjänst och då blir det ju lite fler nätter..
Du får fråga hur mycket du vill :-)

Vad jobbar du själv med i dagsläget??

Kram Mia

Caja sa...

oh...glömde ju...klart man vill vara med på en lott ;-)

Kram på dig Git/caja

Annas tipsarblogg sa...

Klart jag vill vinna denna fina ljuspåse. Har även tipsat så tre lotter till mig
http://annastipsblogg.blogspot.com/2010/12/ljuspase.html

Therese sa...

Hej!
Jag är gärna med i utlottningen :)
Har länkat på min blogg http://tjalen.blogspot.com

ANNIKA sa...

Vilken fin påse!
Jag deltar med en lott och hoppas på turen....
gustafsson.57@hotmail.com

Lena/isis sa...

Vilken söt liten ljuspåse. Vill jätte gärna vara med. Jag har länkat. Lena/isis

heavenandearth sa...

Halloj!
Får jag vara med igen...? ;-)
Jag hoppas på det o tar 3 lotter!

Kram! Iréne

Mammasblommor sa...

En så söt ljuspåse du lottar ut! Jag vill gärna vara med och tar tre lotter då jag länkar från min blogg!
Margot

Vildrosen sa...

Vill jättegärna vara med i utlottningen av den söta ljuspåsen.
Länkar och kniper 3 lotter.

Susanne

Uttan sa...

Klart Jag vill vara med :)
Jag tar Tre Lotter har länkat i Högerspalten på Min Blogg!

Kram!

Vaktmästarn sa...

Hej Git!
Tar chansen att vinna något hos dig igen, och tar tre lotter. Man vet ju aldrig... :)

Visst blir man förbannad när Allan-typerna dyker upp på vintervägarna :( Det är som att vissa människor alltid ska vinna över naturkrafterna, medan andra anpassar sig efter rådande förhållanden.

Ha det så bra!
Kram, Outi

Tiger sa...

God fortsättning! Jag är gärna med i tävlingen om den söta ljuspåsen! Jag tar tre lotter och länkar från min blogg.

Julhälsningar
Elisabet

Anonym sa...

Tänk om jag detta kunde vinna
härligt att se ett ljus brinna.

Vanja

vanja.arvehell@telia.com

Anonym sa...

Jag vill gärna vara med och prova lyckan med 1 lott.

m_kleinfeld@hotmail.com

care69 sa...

Jag är gärna med!

Har länkat.
http://care69.blogspot.com/2010/12/31-dec-vinn-en-ljuspase.html

care69(at)live.se

Ewa`s Galleri sa...

Höll på att missa din fina utlottning,hoppas det inte är försent
Ha en fortsatt bra dag

Therese sa...

Underbar ljuspåse!!
Tar tre lotter och länkar i min blogg =)
http://tostberg.blogg.se/tavlingar/2010/december/ljuspase-31-dec.html#comment
God fortsättning!!

liselotte sa...

Hej! Är gärna med och tävlar, 3 lotter, har länkat http://liselottess.blogspot.com/2010/12/ljuspase-31-dec.html Mvh liselotte.202andersson@telia.com

linda sa...

vill absolut vara med och tävla om en underbara ljuspåsen och länkar det gör jag självklart så tre lotter till mig :)

http://familjengranberg.blogg.se/2010/december/vinn-en-underbar-ljuspase.html

Kram Linda