tisdag 7 december 2010

Trööött..


som en drogad snigel!
Dottern o mormor kom hem från London halv ett inatt, innan kramats o pratat lite så var klockan runt två.
Idag går vi runt som zombies.

Tänk när man var yngre, då kunde man vara ute o festa mitt i veckan o ändå skutta till jobb nästa dag.
 Ibland gick man även direkt från festen till jobb o tog igen den missade sömnen med en mindre tupplur på em innan man var på fötter igen.
Nuförtiden räcker det med att man lägger sig 1(!) timme senare än vanligt för att hela tillvaron ska sättas i gungning o man har gröt i skallen hela dagen.

Därför blir det en tidig kväll ikväll..vi ska ligga i sängen senast kl 21.30 och bara slappa tills man inte ens orkar det längre utan bara tuppar av.

Tomteljus på det vackra o gigantiska rabarberbladsfatet.
Kransen är himmagjord, måste göra fler för den är så enkel o söt.

Nu ska jag jag få sonen att plocka upp allt Lego som ligger i hela vardagsrummet, mina fötter pallar inte mera!
Hans alternativ är att göra det själv eller så gör jag det åt honom = då blandas ALLT = nära-döden-upplevelse rakt av!

Hur mår ni idag då?

Kraaam alla fina!

9 kommentarer:

Caja sa...

Måste bara *le*...igenkännande då alltså...säger jag och gäääspar stort!

Hoppas du inte somnar bland legot eller gudförbjude ute vid det vackra ljusfatet..bbrrrr....

Sov gott vännen/caja

Caroline L sa...

Borde också lägga mig tidigt. Det är den förbannade datorns fel att jag blir sen i säng. Natti natti sov så gott;)

Country Hill sa...

Hallå där Git, jag är ofta inne och kikar hos Dig men har varit dålig på att kommentera. Vill bara säga att jag tokgillar Dina inlägg.
Suss gott!
Kram Lena

Marita sa...

Så du har legon utspridda, här får jag skutta runt småbilar och jo, det gör ont om man råkar stiga på dem.
Snart ut och skotta snö..puuuust. är ju redan slut av tanken..haha..
ha en fin dag!
~marita~

Njut i din trädgård sa...

Samma här

'Trrööött

Fram tills för några timmar sedan då en skol-mamma tog med mig ut på en lååång prommis

nu känns det lite bättre.

Ha det gott

Huset vid ån sa...

Ja, hur mår jag....
Sitter med håret på skaft i en urtvättad gammal morgonrock från ullared, tur att bara hunden är hemma o ser mig! Fniss....

Känner mig både hängig o trött, men blir alltid glad när jag kikar runt på alla bloggar! Speciellt din....Ler!

Tack för dom fina "nålarna" eller pärlorna som jag vann hos dig, dom ska jag använda i nån plantering hade jag tänkt lite närmre jul....

Hoppas att du känner dig piggare idag, lät trevligt med en vistelse till London!

Julkramar till dig!
Therese

Elle sa...

Ungefär lika jä..jättedåligt (måste ju föra ett vårdat språk p g a dina känsliga anonyma besökare)
som vanligt. Huvudvärk och lika trött som du.
Men vet du vad, jag har något i mitt inlägg idag som kanske kan pigga upp dig!
Kika in och glädj dig!!
Kramar Elle

Nattmia sa...

Ja hur pallade man i ungdomen att vara uppe längre än vanligt och ändå vara pigg dagen efter.. jag är nöjd om jag är pigg över huvud taget nån stund på dagen dagen efter.. ha ha..

Misstänker att sonen valde att städa själv istället för nära-döden-upplevelsen ;-)

Kram Mia

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jodu åldern börjar ta ut sin rätt;-) Skönt att alla är på hemmaplan nu! Ååå jag hann inte med att gjuta något rabarberfat i somras:-( Tycker de är så fina.

Du har inte hotat med att "plocka upp" Lego't med dammsugaren? Det fungerar vääääldigt bra=)

Ha en skön tidig kväll!
Kram,
Regina