söndag 12 december 2010

Nr 2..inlägg alltså..hahah

 Virvelvindarna har kommit hem.
Det betyder att sönerna alt styvdottern har anlänt..i detta fallet handlar det om sönerna.
Man märker det på allt spring, bus och gnäll.
Deras mission in life är att reta upp varandra till max för att sen komma o gnälla till mig..hur blev JAG inblandad i det!?
Ibland säger jag:
"Ta det lugnt nu så kommer snart er mamma o hämtar er"
Tystnaden av deras förvirring som då följer är ljuvlig..tills dom börjar tjaffsa o gnälla om JAG faktiskt är deras mamma.
Vad kräver dom av mig egentligen, att jag ska uppfostra dem eller?!
;)


På eko-marknaden gick det som förväntat o hädanefter kommer vi skita i att gå dit.
Vi gick hem tomhänta för vem vill betala 465 kr för ett par tovade eko-vantar eller köpa någon eko-kräm för drygt 500 spänn?
Trots att vi bara var ute i ca 23 minuter så frös vi fantastiskt mycket:

-Jah fyse jättmicke!!
(=jag fryser jättemycket!!)
-Inna lå, ha inge känse!
(=mina lår, jag har ingen känsel!)
-Kindena e hel botdonade!
(=Kinderna är helt bortdomnade!)
-Hen, väme!
(=Hem, värme!)
-Älka di mah?
(=Älskar du mig?)
-hili co cane..
(=chili con carne.. Hörde ju inte, chansade på middagsfråga ;)


10 kommentarer:

Susann sa...

Det låter verkligen dyrt. Då kan jag avslöja att jag framöver kommer att ha en utlottning av ekologiska handdukar som jag syr.
Så håll utkik.

Farmor Agge sa...

Jisses vilka priser!!!
Ha en fortsatt skön kväll!!!Kramiz...:)

sandra sa...

Hej och guud vilken fin blogg. Halt underbar. Det är första gången jag är inne och fler lär det bli! Tack för inspirationen.
Hade gott
kram Sandra

Caja sa...

"Jag äter inte ekologiskt odlad mat. I min ålder behöver man alla konserveringsmedel man kan få."/George Burns

;-D/caja

Att vara någons fru sa...

Jag blir tokinspirerad av din blogg!

Annbritt Schmützer sa...

Ha ha ha ha ha ..du är tokrolig

Njut i din trädgård sa...

Låter ju sk*ttrevlig den där utflykten. he he

Ha det gott!
cz

Angels & Roses sa...

söta vän! Tack för den fina kommentaren. Har inte hunnit med att svara alls nu på flera dagar. Hoppas du haft det bra. Lucia har väl varit där? Jag var och tittade på min Lilla Lucia idag. Så duktiga barnen är. Hörs snart igen. Har en hel del kommentarer att svara på hihi. KRAM

Hanna sa...

Ville bara titta in och önska dig en fin lucia kväll.
kram
Hanna

Lizas Lantliv sa...

Hahaha.....!!
Du är för rolig! =)

Mvh Liza