måndag 27 december 2010

Jag vinner!

Den om äter mest under julhelgen vinner!
That´s me!

Vi går här o småäter från godisskänken, fikar, äter lite mat, tar en sväng vid godiset igen o glöggar..
Härligt!
Det är mest härligt för att det bara sker drygt 1 vecka om året.
Det o-härliga är att man blir fet..*harkel* fluffig heter det..

Just nu känner jag mig lite smått irriterad..
Det är 2 veckor kvar av jullovet o barnen går mig redan på nerverna!
Tänk som jag/vi längtat o väntat efter detta lov, barnen har tjatat o räknat dagarna men nu låter det mest:

"Jag har inget att gööööra!
"Mamma jag har tråååkigt"
"Vad ska vi göra idag???"


P l e a s e   k i l l   m e !


9 kommentarer:

Vita Falkens Lantliv sa...

Här har du en riktigt fluffis :( Äter och äter hela tiden fast jag både mår illa och är proppmätt!

Håller med dig om att barnen går en på nerverna, samma frågor här....suck.

Kram Susanne

Caja sa...

Kill me...jahaaaa jag ska killa dig, ja men DET kan jag göra!!

Vad skönt att höra att det inte bara är jag som leder "stoppa i munnen" listan....

Killiga kramar till Git/caja

Vitt hus med svarta knutar sa...

Dessutom får smaklökarna spel, en köttbulle, ett litet marsipanbröd (ok ett stort), lite skinka, en pepparkaka(läs: tre), kaffe, sill, potatis, fudge, öl, macka, Jansson, julmust, tomtegröt osv, osv. Det blir frodiga volanger...

Tänk om de stora varuhusen hade den där föräldrahörnan som du efterlyste, då kanske man skulle kunna ringa varuhuschefen och fråga om man kan få bo där ett par veckor;-)

Ha det gott!!!
Kram,
Regina

A House With A View sa...

Please kill me to, haha!! Inte lätt med lov!! Kraaaam aka

Villa Björkenäs Backen sa...

God kväll!
Visst kan man känna igen dig i din situation... :)
Tänk vad barnen säger ofta att dom har inget att göra!
Om man inte få se på tv eller data eller playstation..
En annan lekte dagarna långa när man var själv liten.
Men det är ändå så skönt med att slippa stressa sig upp på morgonen.
Äta gör man hela tiden.
Jag skulle inte ha bakat så mycket innan jul.
Och jag som precis kom i mina jeans efter fjärde barnet :)
Lycka till med lovet :)
Kram Sirpa

Mys, tok och huset på landet ! sa...

hahahaha ... visst e det helt galet, att man liksom bara smaskar på för att det e så jävla gött ! eller ere det egentligen ??

Men hallå man ska faktiskt äta på julen (läs:frossa) Så smaska på du och stoppa en köttbulle i vardera öra vettja så hörs inte tjatet ;)

Kram Jessica

Ofelias Hus sa...

Ja, fy vad man äter...hela magen mår inte bra...Samarin är hårdvaluta hos oss!!

Ungarna gnäller här med...jag brukar hota med att -om du har så lite att göra så kanske du hellre vill åka till fritids...?
Då får de plötsligt jätte mycket att göra...hehe...

Ha det gott!
/Anette

Nattmia sa...

Så lät det från sambons äldsta dotter idag, jag slog dövörat till.. Hörde helt plötsligt inte vad hon sa och tänkte lite själviskt att det är inte min dotter så inte mina bekymmer.. Ha ha.. Fast är man 14 år så bör man kunna underhålla sig även om ena kompisen är i Thailand och den andra sjuk ( ja de hon brukar vara med)

Hade vi haft ätartävling hemma hade jag med vunnit och även om alla de andra (5 pers) hade slagit ihop sig till en ade nog fanken jag vunnit ändå *suck* Nu får det bli andra bullar av, vill inte få tillbaka all fluff jag kämpat att få bort ju..

Ha nu en kanoners tisdag och slå dövörat till ;-)

Kram Mia

Annelie sa...

Javisst är det konstigt att dom kan ha trökigt med alla dessa prylar dom har idag..Så var det inte när vi var små..:)) Näää kasta ut dom och lås dörrn..hahahaa..Ha en riktigt skön dag nu...Å en stooor kram från mig/Annelie