tisdag 28 december 2010

Jag har i smyg..


börjat städa undan Julen.
Idag har jag kastat 4 apelsiner med nejlikor, Julkorten och smågranarna (som barrade för glatta livet)
Snart är det enbart granen o godiskänken kvar, de får stå kvar över nyår men på nyårsdag blir det gran-slakt.
Jag kan villigt erkänna att jag längtar tills nästa Jul, den julen ska jag lätt ta ledigt några dagar INNAN så vi hinner med allt utan stress.

Förutom att hålla ett öga på er ikväll så har jag varit inne på Hemnet o spanat hus.
Drömmen är att flytta till större hus en bit utanför stan..fast hade jag fått bestämma så hade vi flyttat till ett annat län.
Tänk vad skönt att få börja om, skaffa nytt jobb, vänner..

Tänk så trött man kan bli på sin hemstad!

Hur länge har ni andra kvar Julen hos er?

12 kommentarer:

Farmor Agge sa...

Jodå här är julen kvar...:) Funderade igår på och slänga ut den men näää... Men efter nyår då jädrar ska den ut. Jaha ja funderingar på att flytta!!:) Flytta hit på mitt håll vet ja!!!:) Ha en skön kväll!!! Kramiz på dej vännen!!!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Hhhrrrm...jag har preciiiiis pytsat upp knäck, tredje omgången. Det här med julen kändes lite snöppligt i år, som en vanlig helg, men jisses vilken startsträcka.

Granen höll faktiskt på att åka ut redan i söndags. Den barrade som bara den, men skärpte till sig efter lite beska ord. Nu har den inte släppt ett barr, så den får väl stanna inne några dagar till. Vid nyår är nog det mesta borta tror jag.

Ha en fin kväll!
Kram,
Regina

Caja sa...

Julen åker ut med huvudet före efter nyår, helst igår då jag är trött på möget (skånska). Märkligt egentligen...allt det där röda, vita, glittriga är ju vackert....men efter jul är man så trött på det som det bara går!

Jag vill ibland också flytta...till ett lättstädat enplanshus...

Ha en god natt/caja

Mys, tok och huset på landet ! sa...

Tycker nog att det alltid ska vara större .... men det e nog bara just vid jul !! För att det e så galet kul att pyssla och pynta då :))

Har ALLTID separationsångest att slänga ut granen, just den ger sånt mys, kan lysa dygnet runt hos oss :)) Men jag e nog så att inte före trettonhelgen i af blir det nån julslakt *fniss*


Ha en skön kväll, kram Jessica :))

Marie sa...

Oj, det var snabba ryck! Här får julen vara kvar lite till, måste ju hinna fira trettondag jul oxå! Men sen åker den ut! Nästa helg alltså. Men helst skulle jag vilja slänga ut granen innan den börjar barra, typ dan innan julafton! Hahaha!!!

Villa Björkenäs Backen sa...

God natt :)
Passar på att svara innan jag ska krypa ner i den sköna sängen..
Dagen har gått fort och fullt upp vart det!
Med pyssel, bak, bjuden på lunch och sen fika hos våra vänner..
Hem och äta.natta barnen och fortsätta med tårtorna.
Visst är det mysigt med att baka.
Här hemma blir det nästan varje dag nått.
Men det är lite farligt också.
Dom fick pyysla barnen mina.
Köppte lite leklera.
Ha det gott!
Kram

Annbritt Schmützer sa...

och julen varar till påska..
ärligt talat åker den till trettonhelgen..

Vi har oxå planer på flytt..

Susann sa...

Julen, får nog stanna några dagar till. Flytta vill jag absolut inte.
Vi har bott här nu i 11½ år, bara älskar vårt lilla torp !!!

Lilla Kullan ♥ Maja sa...

Jag sitter också och drömmer mig bort på Hemnet. Vill också flytta ibland.;-) Kram Stina

Elle sa...

Funderade på att slänga ut julen redan idag. Kanske jag väntar till nyårsdagen. Normalt tar jag det en vecka efter nyår men i år har jag tröttnat lite tidigare.
Frågan är ju vad man pyntar med fram till påsk...?

Försöker överleva lovet först!
Kram Elle

annika sa...

Jag hade gärna kastat ut julen i måndags, men har lovat att hålla mig ett par dagar till, så på nyårsdagen åker den där barrande granen ut!Det är så kul att ta fram allt glittrigt, men underbart när det är borta igen och få in fräscha blommor istället.

Vitt för själen sa...

Advenststakarna- som man tänder varje söndag har åkt bort. Och det andra ryker på nyårsdagen..
Då tänker jag köpa mig ett knippe tulpaner när jag städat..
Nu vill jag ha vår!!!
Må så gott & god fortsättning.
Kram Sophia