söndag 26 december 2010

Jag efterlyser en föräldrahörna!


Enligt SMHI skulle det vara uppehåll o lite sol här idag.
Molnen ville visa den trotsiga stilen o har släppt ifrån sig snö mest hela dagen idag.
Men det e härligt, hellre massa snö än tö!

Denna vackra lyktan var en av Julklapparna, passar mig ypperligt!

Imorgon ska vi åka till leksaksaffären, barnen ska handla för sina julklappspengar.
Eftersom våra barn är läskunniga o självgående så är vår funktion enbart chaufför.
I många affärer finns en "barnhörna" med tv o lite leksaker där barnen kan hålla till för att inte dö av uttråkning när mamma/pappa handlar.
Nu efterlyser jag en "föräldrahörna" med en kaffemaskin o lite tidningar för att inte JAG ska dö av samma tristess!

Är ni lediga i veckan eller jobbet hägrar?

Kraaaaam




10 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Ååå det är såååå härligt att arbetsveckan börjar imorgon. Nu när man är mätt och belåten, svalt den sista skvätten starkvinsglögg och känner sig utvilad efter en lugn och skön helg...*här kommer ljudet av hur någon drar med grammofonstiftet över en hederlig gammal LP*...nej riktigt så är det inte. För säkerhets skull tog jag ledigt imorgon;-)

Föräldrahörna lät bra!!!

Kram på dig!
Regina

Caroline L sa...

Jag har tagit ledigt i 2 veckor. Lyxigt som fan! Kan inte barnen handla på nätet? ;)

Susann sa...

har det ganska lugnt nu, så det blir några halvdagsjobb. Kanske t om att mina egna fotöljer blir omklädda :)

Caja sa...

Vilken BRA idé med föräldrahörna.....undrar om tanken ens har slagit dem som har affären *fniss*

Här är det måndag igen och mannen har kört till jobbet....*snyft*

Vi hoppas att han kan ta lite ledigt efter nyår istället.

Varm kram till dig/caja

Annelie sa...

Hahaha...Jaaaa det var en bra efterlysning...Jag är ju sjukpensionär så här jobbas det inget,förutom här hemma då..:) Ha det riktigt roligt i leksaksaffären idag..KRAAAAM/Annelie

Cajsas Faster sa...

Lycka till i leksakshörnan.. föreslå dem att göra en föräldrasoffa!
Mina barn är för stora för leksaksaffärer, däremot går jag ofta till sportaffärer med yngsta sonen, det är också aptråkigt..!

Ha en skön ledig dag! Det har jag! Kram

Annbritt Schmützer sa...

Lägg fram förslaget i kassan*L*

Här ska det jobbas igen..Jag kan inte få sparken slavar måste säljas!

Livet på Berget sa...

Hej
Låter som ni fick ihop det riktigt bra och jag hoppas du hinner njuta av ledigheten nu. Själv jobbar jag.
Vacker lykta!
Ha de gott!
Kram
Sara

Elle sa...

Snygg lykta!

Det finns väl säkerligen ett café i närheten av leksaksaffären, eller?
Nu har vi bara 2 veckor kvar av lovet...*spyr*
Vad skönt det ska bli när alla lämnar huset varje morgon igen!!
Ja, jag är ledig! Idag, imorgon, nästa vecka, januari, februari, mars, april...

Ha en skön vecka!
Kram Elle

Nattmia sa...

Föräldrarhörna lät ju inte helt fel.. Nu har jag ju en son som tog körkort för ett par månader sedan och han tar ju gärna med lillasyster för shopping bara han får köra :-) Men då sitter jag hemma och är orolig istället :-S

Jag jobbar två nätter från ikväll, ledig två och sedan jobbar jag tre över helgen..

Ha en fin kväll nu..

Kram Mia