söndag 26 december 2010

Hur gör djur?

Häromdagen i bilen:

-Men..vad gör alla djuren när det är såhär mycket snö? Står de upp o sover? Fryser dom inte ihjäl liksom? Dom kan ju inte ligga i snön o rådjur har ju så tunn päls..eller?
-Ehh..mamma..VI vet inte!

Alltså, Vad lär dom sig i skolan nuförtiden egentligen!?

I Fredags fick jag o blivande maken varsin sånhär vacker kopp med en söt blomma i av min mamma.
Underbart gulliga!

Blivande maken är duktig på att förklara sin kärlek till mig, men det ska gå i en viss ordning.

(blivande maken) -Du är så fin!
(jag) -Du är finast!
(blivande maken) -Men..du får ju inte hoppa över!!!

Meningen är att han ska få säga att jag är fin, sen svarar jag att han är finare o sen klämmer han till med att jag är finast vilket är det högsta liksom.
:)


Ha det bäst.

Kram

8 kommentarer:

Måd - Himla lantligt i My Precious Home sa...

Ha ha, skrattar ihjäl mig. Ni är roliga du och din blivande, verkar HELT rätt det där. När slutar det bli "blivande man" ? Alltså bara "man"??? Längtar efter att få se bröllopskorten... he he...

Underbara koppar...

Mammor e fantastiska....

All my love och ha en fin annandag!

Kram

Måddan

Hanna sa...

Tack för Grattis hälsningen!
kram
Hanna

Skogslyckan sa...

Ler lite här, ni är så gulliga... Och vi har lite samma jargong här. Härligt att odla kärleken och säga fina saker till varandra. Se till så det aldrig blir tråkigt...
God fortsättning på dig Git!
Kram Pia

Caroline L sa...

Ha en bra dag! Kram

Nattmia sa...

Eländiga du.. Du får ju inte hoppa över fattar du väl ;-)

Ursöta koppar från din mamma..

Kram Mia

Mys, tok och huset på landet ! sa...

Skitkul :))) haha, jamen du vann liksom jue !!

Görfina muggar, lite lösviktste i dom under filten, ja inte teet undet filten förstås, utan du då typ.... myyys

Kram Jessica

Black Iris sa...

Ja man får ju inte ändra på ordningen. Allt ska sägas i rätt ordning annars kan det betyda nån slags otur. Här hemma har vi också en ramsa vi säger till varann men den kanske jag ska ta i nåt inlägg. Tack för tipset.
Ha nu en God fortsättning

Kram Maidi

linnea-maria sa...

Åh vad ni är gulliga :) De där skålarna är jättefina. Bra att ha till något mer sen. /Therese