fredag 31 december 2010

Gott Nytt År!


Året som gått har varit ett lite turbulent år, både positiv och negativt.
Vår inställning är att man lär sig något av allt, blivande maken sa precis:
"Ibland är det svårt att bli en bättre person om ens medmänniskor är dumma i huvudet"
Sådär känner man ibland, vissa människor njuter av att såra andra eller bara att betee sig skit-korkat.
Vi vägrar bli sådana människor, vi varken tar eller ger skit.


Detta året har bla bjudit på:

*Nytt jobb.
*Brutet finger (sonen)
*Svärfar stod med ena foten i graven (men klarade sig!)
*Blivande maken blev äntligen klar med sin gitarr.
*Dottern förvandlades från barn till ungdom.
*Sagt upp bekantskapen med en släkting.
*Min migrän försvann.
*Trädäcket kom på plats.
*Dottern kom 3:a i SM i pistolskytte.
*Jag har lyckats gå upp säkert 4 kilo :(
*Jag har gett med mig på att vi ska skaffa hund (så småningom.)
*Vi har varit på kanarieöarna samt turnerat runt lite i sverige.
*Blivande maken vann en gps och en resa till London.
*Jag har blivit beroende av er.



Jag vill passa på att tacka er alla för ett underbart år här på bloggen.
Ni är bara bäst helt enkelt, I love u all! 
Vi ses 2011.

Nyårskramar* från mig till er

*En nyårskram är en sån där som man ger/får när man kommer till en nyårsmiddag. Alla som kramas stinker parfym, har i 1 ton hårspray, uppklädda till tänderna o står med en inslagen vinflaska i handen :)

16 kommentarer:

emilias gömmor... sa...

Gott Nytt År till Er!

Kram Mimmi

maja sa...

Tänk vad mycket ett år ger och tar av en människa, både gott och ont. Små saker som betyder mycket för oss. Härligt att du blivit av med din migrän, önskar jag kunde bli av med min. Gott nytt år på dig och jag älskar läsa dina inlägg och läser högt för min familj ibland när du träffat riktigt rätt :)

Caja sa...

Visst bjuder åren på både bra och dåliga saker...tror det finns någon mening med det trots allt....

Jag är väldigt glad att jag fann dig och alla mina andra bloggisar som stöttar, glädjer och lättar upp livet ibland.

Ett riktigt gott nytt 2011 till dig och din familj Git! Kraaaam/caja

Elle sa...

Tack...för att du skickade din migrän till mig! Nu vet jag varför jag har huvudvärk varje dag!

Även jag har sorterat ut lite släktingar. Ett tag iallafall. Vilken avslappnad jul det blev!

Vikten höll sig väl inom gränsen. Men det blir nog en liten bantning i det nya året iallafall.

Beroende av bloggen, blev jag också. Men vad mycket glädje den har skänkt mig!!

Ingen bröt fingret, men maken hoppar med kryckor.
Fingret hade varit bättre....

Du får nu en enorm nyårskram av mig...utan parfym (ursäkta om det luktar lite svett istället - är inte meningen). Håret har jag i en rufsig fläta. Vinflaskorna står och dammar i källaren under trappen. Jeansen skulle behöva en date med tvättmaskinen...
jag kommer som jag är! Men kramen kommer från hjärtat!
Ett gott nytt år önskar jag dig och dina kära!
Kram Elle

Hanna sa...

Gott Nytt År!
Kram
Hanna

Liza sa...

Gott Nytt År!

Mvh Liza

Liza sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Susann sa...

Klok blivande du har, håller helt med honom !
Nu är det till att se fram emot ett nytt år...jag har såå mkt jag ska förverkliga. Precis som många av er andra så är jag en riktig tidsoptimist.
Gott Slut & God fortsättning
// Susann

hemma hos lilla mej sa...

Kikar in och önskar dej ett riktigt Gott Nytt År.Kramar Rita ♥

Farmor Agge sa...

Gott Nytt År!!!!
Ha en skön kväll. Kramiz på dej vännen!!!:)

Ofelias Hus sa...

Gott Nytt År !!

Nyårskramar till Dig!
(från en som inte har 1 ton hårspray i håret)

/Anette

Elle sa...

Fortfarande lika rufsig i håret och i samma jeans...men ska snart byta om och ta en "luffar-dusch" (spruta lite deo under armarna...).

Jo, jag ska fira ett litet jubileum. Ingen överraskning, om du håller ögonen lite öppna...typ i min inläggslista.

Ta det lugnt ikväll!
Kram Elle

Vardag och flärd sa...

Du härliga tjej - jag önskar dig Gott Nytt År!
Kram Eva

Vaktmästarn sa...

Tack för att du bjuder på en så personlig summering av året. Verkligen läsvärt. Intressant att få en förklaring på ordet "nyårskram". Vi varken fick eller delade ut några såna igår :)

Var däremot på middag hos grannarna, med lyxmat på bordet och ledig klädsel (typ mysbyxor och raggsockor, värdinnan tillät dock ej mössa vid matbordet).

Avslappnat var ordet, vill ha mer sånt (och mindre hårspray) i fortsättningen.

Kramar, Outi

Uttan sa...

Året har gått fort men lite hinner man med ändå ;)

Gott Nytt År!

Kram!

Mys, tok och huset på landet ! sa...

Händelsrikt var ordet :)))

Är ju aldrig kul med negativa saker som händer, men man växer ....

Önskar en god fortsättning på det nya året.

Kraaam Jessica
Hoppar över hårsprayen ;)