måndag 20 december 2010

Godis-skänken del 1.

Om man nu inte känner mig så kan man ju tro att "godis-skänken" betyder att jag ska ge bort godis.
Hahhaha..ofta JAG skulle GE BORT godis!?
Jag menar såklart skänken som står i vardagsrummet.
Varje Jul töms den på allt krimskrams o fylls på med ljuvligt Julgodis som mestadels blivande maken har stått o knåpat ihop.
Hitills har han gjort knäck o kola, barnen o jag har gjort pepparkakor o pyntade marshmallows.
Den kommer att fyllas på med mer så småningom..
Jag har även ställt dit en glögg-bricka vilket är på bilderna idag.
Snart är vi redo för Julen..snart..




Här ser ni en del av den ödmjuka bloggerskan :)
Jag vill inte vara offentlig helt enkelt av många anledningar som jag inte ens orkar förklara för jag vet att ni gillar mig ändå för mina fingrar ser ju snälla ut?
Om någon nu ligger sömnlös över att inte veta hur jag ser ut så ställer jag såklart upp på att maila en bild!

Nyss dog nästan hela familjen av hjärtstillestånd.
Uppifrån hördes ett ENORMT brak blandat med dotterns illvrål, sällan/aldrig..ok aldrig har jag sprungit så fort i en trappa o under de sekunderna hann jag måla upp allsköns katastrofer.
Väl uppe står pojkarna o blivande maken helt förvirrade i hallen.
 Jag rusar in i dotterns rum där hon ligger i sängen i upplösningstillstånd.
Hennes sminkhylla hade lossnat från väggen o först landat på bordet sen stolen o därefter på golvet..
Vi är ok förutom lite lättare nervösa ticks efter det enorma braket *L*


Adrenalinkram

9 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Lilla gumman...hela sminkhyllan i golvet...katastrof och undantagstillstånd...hoppas att ni repar er till jul...blir så tråkiga familjefoton om alla har ticks...någon kan ju tro att glöggen varit för spetsad...

Jag kommer gärna och botaniserar på er godisskänk...

Ha en fin tisdag!
Kram,
Regina

Mys, tok och huset på landet ! sa...

AJ aj aj I-N-T-E sminkhyllan ... det kan verkligen bli en katastrof jue !!

Har ju varit bättre om frysen pajat på natten när alla sover , eller vattnet sprutat i badrummet eller ..... näe nu ska vi vara snälla , det är ju ändå jul snart ;)

Hoppas det inte blev för stora hål i väggen, så e det snart julefrid igen....
Charmig glöggbricka, mysigt att ha det framdukat hela tiden :)

Ha en skön dan före, dan före, dan före DAN
Kram Jessica

heavenandearth sa...

En tonårings sminkhylla e inte att leka med! ;-)

Säkert blir "sorgen" mindre för henne, genom kompensationsjulklappar (oj det blev ett långt ord!) som innehåller nya klet o smet burkar, färgpaletter mm mm...att ställa på hyllan som hon fått uppsatt igen...

Önskar dig en fridfull o skön jul!
Kram! Iréne

Lilla Vrån sa...

Oj, oj...tänk vad som kan hända på någon sekund:)
Kanske hon kan få ett smakprov från godisskänken:)
Jag önskar verkligen att jag också hade en sådan möbel...med tillhörande godsaker förstås:)
Trevlig blogg du har....jag satt o kollade runt o till slut hamnade jag hos dig...kul:)
Kram/Carina

Cajsas Faster sa...

Härligt med en godisskänk, såg attErnst gjordeen sån igår..smaskens!

Hoppas smink och annat klarade sig.Och att ni hämtat er efter chocken.

Kram marie

Annelie sa...

Hahahhaaa...Ja det var dagens garv..Du är underbart rolig..Å vad mysigt med en godisskänk,jag läre fixa en godisbricka lr nåt..jaja det löser sig nog...Ha en riktigt skön å slapp dag nu...Kraaam på re/Annelie

Vit som snö sa...

En populär skänk kan jag tro;)
Julgodis hör till o såklart tar man "ett par" för mycket:)
Stackars dottern då... kan tro att en sminkhylla som tillhör den åldern väger en hel del, det brukar ju höra till deras intressen;) Huvudsaken att ingen gjorde sej illa!
Ha en fin dag! Kram Cilla

Caja sa...

kan inte annat än *LE* åt dina tokigheter på bloggen....det var ju tur att det inte var någon allvarligare händelse...kunde nästan känna att taket brakade in eller nåt....

Ta dig en stor mugg glögg och en stooor näve julgodis och se till så att adrenalinet lägger dig ;-)

Kram/caja

Farmor Agge sa...

Jag har oxå en skänk som brukar fyllas på med godis...:)
Och du vet att jag ja jag ligger ju sömnlös och undrar " hur ser hon ut den däringa med dom sööööta fingrarna!:)Ha en skön kväll vännen!!!Kramiz..