tisdag 14 december 2010

Det sviiiider!



Oj oj oj vad det närmar sig.
Stressen är outhärdlig o min magkatarr gör sig påmind.
Det känns ungefär som om någon går lös med en sylvass negerkyss (sån sugpropp man använder i avlopp ni vet..) doppad i kaustiksoda i min mage..AJ, det gör ONT!

Nåväl, idag har vi handlat en gran på Bauhaus.
5 pers rusade av bilen, halvsprang ett varv bland granarna, valde den största, betalade o iväg hemåt=4 min.
Perfekt.
Nu står den så grann o grön i vardagsrummet..

Min sås-skål/snipa?
Skitsamma, söt e den iallafall.

På torsdag ska det visst bli massa snö o blåst här, jag ÄLSKAR sånt där lite katastrof-väder!
Nackdelen är att jag ska till ett köpcentra med min brukare så jag hoppas de plogar..
Fast troligtvis gör de inte det förräns dagen efter.
Här i Skåne har jag en känsla av att vi har ca 4 plogbilar sammanlagt..men jag har aldrig sett någon så det kan oxå vara en skröna!? *ler*

Har ni fixat gran ännu??




12 kommentarer:

Charmigt lantligt sa...

Hejsan!

Visst är det härligt med snö =)
Ta de lugnt i julstressen, de löser sig oftast ändå =)
Säger en med hög stressnivå...alltid lättare att säga hur andra kan göra =)(fniss), men jag förstår dig precis.
Härligt med inhandlad gran, jag fjäskar nog med min farfar i år tror jag och de får bli till helgen =)

Ha en skön kväll och jätte kul att du ville bli följare av min blogg =)

Kramar

The House of Antoinette sa...

Fniss...känner igen mig när det gäller att handla julgran och nix vi har inte köpt gran än, vi skulle ha gjort det i helgen. Jag brukar vilja ha in granen till lucia men i år blev det inte så av ngn anledning som jag inte vet varför...men den kommer snart hoppas jag, ha en toppen tisdagskväll, kram Anette

Skogslyckan sa...

Mig gör det inget alls med snö. Har haft ett rådjur som gått bitvis i trädgården och skrapat fram växter och mumsat, precis lagom till vi skulle ha reportage här. Tror du jag kände mig dum när jag gick omkring och strödde tillbaka snö så det skulle se fint ut...ler. Ja vad gör man inte? Jo granen är ju på olats eftersom det var ett julreportage, men annars brukar det inte vara gran innan den 23:e. Låter inte alls bra med din mage....
Kram Pia

heavenandearth sa...

Oj då! Det låter jätteont att stressa så inför julen!
Inte bra, Git! ;-)

Nixpix! Ingen gran före den 23:e! Den kläs då på kvällen...
Men jag undrar hur länge den får stå iår... Gissar att valpen kommer att finna den väldigt intressant,...! ;-)

Var rädd om dig nu!!!
Kram! Iréne

Mys, tok och huset på landet ! sa...

Luuugn och fin nu ....

Jul blir det ändå (snacka om klyscha) men sant ere. Nu är ju granen på plats tom ;)

Min ska jag tydligen få ??!? Fastighetsbyrån kör nån fjäskkampanj för alla som "shoppat" ett hus av dom, hoppas den ser ut som en gran iaf

Kram Jessica

Caroline L sa...

Magkatarr, nu måste du tagga ner! Vet hur ont det gör, men numera är jag ungefär lika "fartig" som Kronblom så kaggen mår fint;)
Sköt om dig!!!

Annelie sa...

Ja du magkatarr har jag haft så det räcker,så nu läre du ta det luuuugnt,jul blir det ändå..:))Jag gör bara det jag har lust och ork med,ibland kan jag faktiskt känna tacksamhet att jag har min sjukdom,för den gör att jag inte orkar så mycke..Men före den så var jag som en iller..hahaha...Så nu saktar du ner liiite,stumpan..Ha en riktigt skön och härlig dag nu..Stor kram från mig../Annelie

Caja sa...

Blir stressad av att bara läsa ditt inlägg....

Surfar vidare för jag vill inte bli smittad....

Håller med Anneli...även jag orkar ju inte så stressen den får vara hos andra, det blir ju ändå julafton.

Varva ner människa och ta hand om D.I.G!

Kram/caja

Camilla sa...

Hej goa Git!
Åh vad mysigt att ha fått in granen! Hur är det med din svärfar? Du kanske har skrivit något om det sista tiden som jag har missat? Kramar Camilla

skifferhuset sa...

Du skriver så helt underbart!! jag har bott i Skåne för 30 år sedan, då blev det snöstorm och på nyheterna sa de då: hela styrkan var ute med plogbilarna 5 st..... och tror ta mig tusan ni har rekord i att köpa julgran *ler* Ha en fin dag! Kram Iréne

Nattmia sa...

Usch, det där låter inget vidare.. Hoppas du kan ta lite medikament och bli av med det, och sluta stressa..
Det var snabba ryck med julgransköpet, så snabbt kommer det INTE att gå när jag skall köpa gran.. ha ha.. Så nej, vi har inte skaffat gran än, men snart måste det ju ske..

Ha en fin dag..

Kram Mia

Liza sa...

Aj aj... inte bra!

Jadå här har granen stått inomhus i en vecka! Men jag hämtar min i egna skogen..
Vill hinna njuta av den, är ju så mysigt!

Ha det fint!

Mvh Liza