torsdag 23 december 2010

Det e kaos..


Jag kommer ihåg vintern när jag var liten, den var alltid vit o kall.
Men jag minns endast 1 liknande vinter som denna, då fick min pappa klättra ut o skotta fram ytterdörren. Den gången fick han låna brorsans cross för att köra över åkern bort till byns affär.
Jag kan tänka mig att det är såhär för en del av er därute, det kvittar att det är 2010 för naturens makt kan vi inte rå på.
Det som fascinerar mig är att trots detta försöker folk fortfarande ta tåget!
I flera dagar har de basunerat ut att tågen är inställda eller kraftigt försenade, de råder folk att ta sig fram på annat sätt.
ÄNDÅ står folk på stationerna o är i upplösningstillstånd, en man på nyheterna berättade att folk skäller på tågpersonalen så att de börjar gråta!
Det hade varit värt många karensdagar för att slippa gå till det arbetet...

Här står nasse o vaktar paketen, man får INTE röra paketen alls här förstår ni.
Spänningen blir etra stor eftersom vi satt etiketterna på paketens baksida! ;)

Alla klapparna är klara, lättnaden är enorm.
Ikväll ska vi till mamma o äta gott samt spela Bingolotto och dottern har planerat att vinna pengar.

Nu kallar duschen...

Ha en underbar lill-julafton alla o ni som ska ut i trafiken, håll avståndet, ingen Allan Ballan-fason nu! :)

Jul-kramar från mig till dig.

10 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

GOD JUL. Mys tillsammans nu
Kram Agneta

NataljaOblonskaja sa...

Jul-kramar till dig från mig också!!
Camilla

Caja sa...

"Kaos är namnet på den ordning som skapar förvirring i våra sinnen."
//George Santayana

Cajsas Faster sa...

Ha en riktigt skön jul och njut av allt godis på din skänk...

God Jul, kram Marie

Annelie sa...

Här är det 18 minus och solen skiner..:) Ha en riktigt GOD JUL och en massa mys å godis...Stoooor tomtekram från mig.../Annelie

The House of Antoinette sa...

God Jul till er också!!!
Hoppas dottern vinner, vi ska också spela Bingolotto ikväll. Vi gör det 1 !!! gång per år o det är till Binglottos uppesittarkväll...har blivit en mysig tradition.

Ha det toppen, jul kramar Anette

Vita Falkens Lantliv sa...

Kikar in och önskar dig en riktigt GOD JUL härliga Git!

Kram susanne

Hanna sa...

God Jul!
Kram
Hanna

Elle sa...

Även här nere i "södern" har vi kaos. Jag klarade av mina inköp under dagen och tänker inte sätta mig i bilen förrän efter jul. Det ska bli halt och snöa ännu mer...

Jag kommer att vistas i köket större delen av julafton, pepparkaksbak med ungarna och matlagning. Men utan stress. Inga gäster, bara familjen och lugn och ro.

Önskar dig och familjen en skön och mysig jul!
Kramar Elle

Nattmia sa...

Hoppas dottern vann pengar ;-)

En del har svårt att förstå orden Åk INTE Tåg..

Känner för att pilla lite på era paket för att se vad grisen gör med mig ;-)

Ha nu en fantastiskt GOD JUL!!

Kram Mia