söndag 12 december 2010

Det dyra eko-folket.



Nu vankas sista "riktiga" veckan på jobb, nästa vecka blir det mest att "knyta ihop säcken" inför Jullovet.
Jag vill helt vara ledig NU eller iaf hela nästa vecka så att jag hinner allt jag vill göra innan Jul plus hinna mysa med familjen.
Jaja, det ordnar sig..det brukar det göra.

Här ser ni en av krukorna som jag hittade i soprummet, tänk att någon tyckte den var ful o ville slänga den?!
Jag räddade den omedelbart o den står så vackert i burspråket.

Vi bor vid en stor park, i denna park är det Julmarknad idag.
Nackdelen är att det enbart är eko-folk som säljer saker där=dyrt!
Eko-odlad mossa med en eko-stomme o eko-snöre..äsch..trams!
Jag har en himla lust att sätta upp ett bord o sälja mina hemmagjorda Julsaker saker till en RIMLIG kostnad.
Risken finns då att eko-folket hade bombhotat mig med en hemmagjord eko-bomb.

Vad ska ni hitta på idag?


8 kommentarer:

maja sa...

tur att vi gillar olika saker, det den ena kastar kan vara det vackraste hos någon annan. Vi ska på tomtemarknad här i stan, brukar vara jätte mysigt.

Ewa`s Galleri sa...

Vilken fin kruka, du hade tur som hittade den
ha en riktigt bra söndag

skifferhuset sa...

Vilken tur att du hittade den fina krukan, ja man undrar ibland.... men där kom ju ekologiskt in, återanvändning.... hihi Ha en fin söndag! Kram Iréne

Mys, tok och huset på landet ! sa...

EKO suger ... eller inte jämt men om det nu ska va så bra ... så borde det ju vara eko-nomiskt oxå ju ;)


Grymt fin kruka du lyckades rädda, det finns många tokar som inte vet vad dom gör (tex kastar krukor) måste vara alla glögg nu i juletider.

Önskar en härlig adventssöndag
Kram Jessica

Annbritt Schmützer sa...

Jag säljer mycket eko teer och fairtrade kaffe i mina 2 butiker och skillnaden på priset är inte stort handlar om 2-5 kr /hg och då får man något som är flera 100% bättre..så jag väljer eko..

Idag är jag praktikant i min butik i Karlskoga...*L*Brukar aldrig jobba där mer än när jag skyltar om*L*

Susann sa...

Heja Git! Vilken tur att du räddar dessa fina.
Ps. jag har lyckats med att radera min sida och har nu en ny adress. Jag har lagt till mej på din sida, så om du vill fortsätta läsa min blogg får du lägga till mej ingen.
Och där kan du läsa vad jag lyckades göra.
Välkommen in igen!
Kramar Susann

Caja sa...

har haft liten bloggvila..och inte läst så mycket...nu är det gjort!

Du skriver så underhållande och läsvärt ska du veta, jag är glad att jag fann dig!

Adventskram/caja

Vita Falkens Lantliv sa...

Haha ja inte tusan är det billigt att köpa sånt eko grejs!
Krukan var skit snygg, bra att du fiskade upp den i skräpet:)

Kram Susanne