tisdag 28 december 2010

Bästa stunden på dagen..



är på morgonen innan "tjatarna"(barnen) vaknar.
Just nu sitter jag heeelt ensam eftersom blivande maken ska hjälpa sin pappa att handla.
Ni vet att han var JÄTTE-sjuk men plötsligt vände det o nu är han tom hemma men behöver hjälp med allt det fysiska eftersom han nu måste gå med rullator.
Som grädde på moset upptäcktes det att han har diabetes..jaja..det e en seg gubbe som tycks överleva det mesta som tur är!
De senaste veckorna har jag o blivande maken inte haft många (inga)ensamma sekunder tillsammans.
Vi har haft otroligt mycket runtomkring oss men jag kom med ett förslag som skulle råda bot på detta, vi ska ha en dejt!
Dejten kommer att äga rum härhemma när barnen lagt sig, ingen tv elller dator igång, enbart soft musik o sitta med varsin drink o PRATA.
Blivande maken tyckte det lät toppen o igår log han finurligt o sa med sammetslen röst:

-Ska vi dejta snart älskling??
-Ja det tycker jag..men meningen är att vi ska PRATA!
-Ehh..ja, jaha..det kan vi göra det oxå..

Tänk så olika vi uppfattade den där dejten... ;)

För övrigt så hade jag tänkt skita i att duscha idag, gör ju det varenda morgon annars så det är läge att vila huden/håret.
Kan säga att det inte kommer att funka, inte en chans att jag visar mig ute i denna frissan!
Ser ut som jag kammat mig med en elvisp..
Duschen kallar..suck.
(o detta var även dagens i-landsproblem)



7 kommentarer:

Caja sa...

Det gör ni alldeles rätt i att ha en romantisk date....alltför många tar inte vara på de där stunderna till vardags för att vårda sitt förhållande...vi är ju mer än mammor och pappor...

Ha en riktigt go date min vän, kram/caja

Vita Falkens Lantliv sa...

Ha en underbar dejt! Mycket märkligt att karlar tänker på något helt annat en att prata och bara mysa;)

Kram Susanne

hemma hos lilla mej sa...

Ha en underbar och mysig dejt.Är ju bara så skönt med lite egen tid.Ha en fin dag .Kram Rita ♥

skifferhuset sa...

HIhi vad kul med en dejt.... får se vems dejt det blir!!! ;) Ha det så gott! Kram Iréne

Mitt smultronställe sa...

Ha ha rolig date!!
Och så olika man kan uppfatta varandra....

Hoppas ni har det bra, kram Camilla.

Nattmia sa...

Lät mysigt med en dejt..Skulle vi med behöva men det får nog bli utanför husets väggar, barnen (tonåringarna) lägger sig ju inte förrän framåt morgonen och då sover ju vi för längesedan, sen har vi en som är morronpigg så innan de stiger upp funkar inte heller..

ha så mysigt både med prat och lite annat ;-)

Kram Mia

Caroline L sa...

Om du och blivande maken kombinerar era önskemål så prata först, fast det vet du väl redan;)
Efter det "där" är de ju knappast talbara, bara grymt och snark.