torsdag 30 december 2010

Alla ljud är mat?


Vi har 3 marsvin, från början hade vi bara 1 men de förökade sig på något märkligt vis varje gång blivande maken var i djuraffären för att få deras klor klippta.
Han är så lättpåverkad den stackaren ;)

Dessa djur är roliga för de äter o äter o äter o är ständigt redo för ännu mer mat även om de redan har buren full.
Prasslar man med en påse så hörs-piip pipiip piiiip
Öppnar kylen -piiiiiiiiiiip piip
Knäcker med fingrarna(låter som om man knäcker en morot) -piiip pip
Om jag eller blivande maken går förbi buren -piiiiiiiiiiiiip

De är som "tjatarna" (barnen) helt enkelt. 

Bjuder på gamla vårbilder som dotter tagit.
Tänk vad jag njuter när det är dags för inredning-utredning (som förövrigt fina Elle´s  blogg heter)
Jag pysslar med blommor, planterar, flyttar runt saker, ordnar fågelbad, dukar fika, gnäller över hettan o svettas som en gris men UJ vad skönt det är!

MEN först ska vi fira nyår, vi blir bara 4 stycken så det finns en risk att vi "fuskar" o beställer hem mat från vår favvo-restaurang..
Jag kände era dömande blickar där.."ska dom beställa mat..men herregu.."
Usch vad taskiga ni är ;)


Ps. Sista dagen för min utlottning imorgon!!
 Vill du vara med så klicka på bilden längst upp till höger.


5 kommentarer:

Fräknis sa...

Nice! Jag tycker det låter riktigt lyxigt med resturangmaat på nyår. Mycket smart drag!
Kommer ihåg min kompis marsvin och den pep också varje gång man öppnade kylskåpet. Gick inte att tjuva något där inte,.
Gott nytt år!
//Malin

Elle sa...

Vi HADE marsvin, ända tills mården bet ihjäl dem...
De brukade pipa när man kom hem. Buren stod utomhus och de var som vakthundar.
"Piiip-piiip!"
Spelade ingen roll vem som kom, huvudsaken de fick sig en läckerbit.

Idag flyger granen ut hos mig! Sen är det dags för nyårshandling. Grannarna blev spontaninbjudna igår, annars hade vi suttit ensamma med barnen. Vi ska inte beställa - vi ska grilla!!
Mmmmm, vad gott det ska bli...

Ha en fin dag!
Kram
Fina Elle *blink*

Susann sa...

Men Git...hur gick det till ???
Du sa att det bara var ett marsvin, eller var hon dräktig när ni fick henne :)
Ha en riktigt mysig nyår.
// Susann

Annelie sa...

Ljuvligt att beställa hem mat,man ska inte jobba ihjäl sig,vettu..:))Ha nu ett riktigt härligt och gott nyår...Skål och kram/Annelie

Cajsas Faster sa...

Skulle gärna beställa hem mat! Men vi bor en bit från stan så det blir väl kallt och eländigt innan man får hem den..

Lyxa och njut och fira ett Gott Nytt År!
Hoppas jag vinner tävlingen;) Kram