torsdag 4 november 2010

Vem är DU?


Vem är du?
Var bor du?
Hade varit skitkul om ALLA som kikar in här idag svarar på det!
Kom igen nu damer, det tar bara en minut eller så!
:)




Vi lever med en tonåring.
Man märker det på ett antal punkter, tex:

*Man hittar div smink/hårprodukter lite överallt.
*Nämner man "shopping" så står denna tjej i givakt vid sidan om.
*Denna långa tjej (snart längre än mig) halvligger i soffan o gnäller "Mammmmmaaaaa..jag är uuuuttråkaaaad"
*Man hör "Alltså, jag har INGENTING att ta på mig!!"
*Hon kan somna var o närsomhelst.

(En vanlig syn nuförtiden :)

Ha en bra dag alla, hörs senare!

Kram

30 kommentarer:

SwedishCorner-DownUnder...Pernilla sa...

Hej hopp,
Pernilla heter jag och jag bor i Australien sedan dec 2001.

Ha en underbar torsdag, Git :-)

Kram♥

Elle sa...

Vem jag är - vet du ju alltför väl...
Var jag bor - vet du ju också allför väl...*ångestsvettningar*

Till dem som inte vet - Jag är Elle och bor i Tyskland.

Elle sa...

Hmmm, jag vet fortfarande inte om jag ska vara lättad eller oroa mig...
*fniss*
(f-n vad töntigt det är att skriva "fniss"...eller hur?)

maja sa...

jag heter Marja-Leena men kallas för Maja
Jag bor i Avesta, Dalarna

pysseltanten sa...

Hallooooo....=))
Tja vad jag heter vet du juu...my name is your name..hihi...GIT...o bor gör jag utanför Kågeröd, i Skååååneland...=)))
O kikar in hos dej gör jag vääääldigt ofta...=))))
Kraaamizar Git

Cathrine sa...

Jag bor i Rengsjö som ligger i Hälsningland och mitt namn är Cathrine

Anna sa...

Hej! Anna i Lilla Butiken i Sköllersta. Ligger på Närkeslätten, för er som undrar.Ha en jätte skön helg med massor av mys.Förresten!,känner igen tonårs- syndromet,fast jag har 2 grabbar,men de beter sig ungefär likadant.Puh!.Kan väl bara bli bättre,eller vad tror du?.
Kram,kram!

Anonym sa...

Tjena!
Marie var namnet och jag bor i Helsingborg. Låter det bekant? ;)

Kram vännen, hälsa gänget!

Måd - Himla lantligt i My Precious Home sa...

Måddan från Umeå som är här och jag skulle bli aslycklig om du beställde julkort av mig - :o) - så välkommen in igen... nya historier på G...he he

"Kvinnor har ofta utmålats som det svagare könet,
men tänk på detta: Vi kan blöda en vecka utan att dö. Vi kan framställa mjölk utan att äta gräs. Vi kan bli våta utan att vidröra vatten och vi kan få benlöst kött att stå!! Hur många män klarar allt detta?? Ha
ha.... de ni karlar, de klarar ni inte av!!!!!!!

Så sant så - eller hur?

Kram
Måddan

Carina sa...

Hej Git!
Jag heter Carina och bor på landet utanför en liten stad som heter Hjo, ligger i Västergötland. Jag har man, 2 söner, 1 hund och 5 katter. Vårt hus är från 1890, snett och vint men charmigt. Följer din blogg slaviskt och har hur kul som helst, du skriver helt underbart!
Kramar Carina/Hjo
kattarsel@live.se
Trots mailadressen....har jag 5 katter.

Country Hill sa...

Hej Git, jag heter Lena och bor strax utanför Stockholm. Jag hittade nyligen till din blogg och har varit inne här och läst dina roliga inlägg men det här är nog första gången jag lämnar en kommentar men inte den sista. Kika gärna in på min blogg lenasinredning.blogspot.com
Ha det gott!
Kram Lena

Camilla sa...

Hej Git! Klart även jag tittar in och säger hej! Tittar i och för sig dagligen in hos dig;)
Jag bor 3 mil söder om Linköping! Kramar till dig ifrån Camilla

Jeanette sa...

Hej! Jag heter Jeanette och bor i Hudiksvall i Hälsingland.
Läser din blogg dagligen och gillar verkligen ditt sätt att skriva. Fortsätt med det!
Kram

Annbritt Schmützer sa...

Hej Git
Jag heter Annbritt Schmützer bor i den lilla pittoreska staden Nora i bergslagen.Jag är krukmakare på heltid och har 2 butiker en i Nora krukmakeri hemjord och en i Karlskoga Bladet&Bönan.

Jag följer din blogg slaviskt oxå då jag gillar dig skarpt..

Hem ljuva hem sa...

Jag heter Anneli och har 3 barn, 32,26 och 18 år, barnbarn 7 och 5 år och i mitt hem finns 3 katter. Vi bor lite utanför Kristianstad i Skåneland. Jobbar deltid som kokerska på en skola och trivs med livet. Bloggat i 8 månader och tycker det är superkul, både att skriva och lösa alla fina bloggar.
Kram Anneli

Bärkulla sa...

Jag heter Daniela och bor i Finland. Jag har länge följt med din blogg som jag tycker att är så rolig! tack för att du ofta får mej att skratta!
Kram

Farmor Agge sa...

Hej!!!:)
Ja jag heter ju då Agneta men kallas Agge...:) Ja det är ju jag som ÄLSKAR och fika!!Ja vem vet nån gång kanske vi kan fika!!:) Jo jag bor i Hässleholm...en underbar håla! Ha en skön kväll!!!Kramiz på dej vännen!:)

Nyanser av vitt sa...

Men du är ju för rolig. Agneta bor i "Sumpan" 5 km utanför Stockholm :O)
MEN är östgötska "så dä så"
Kram

Susann... sa...

Och här har vi ännu en skånetös :
Susann som finns på Nävlingeåsen mellan Kristianstad & Hässleholm.

Fräknis sa...

Hej svejs, första gången jag är inne här, men jag ska kicka runt lite, Malin alias Fräknis heter jag och bor precis, preciiiiis på gränsen till Dalarna. Ja okej då...Västmanland...men väldig nära Dalarna

Zink & vita ting sa...

Har inga tonåringar i huset utan två prinsar på 2&5! Men nu vet jag vad som väntar ;)
Vart jag finns?
Där du skickade en underbart klocka, där finns mitt hus, mitt hem, min borg =))
Kram Mimmi

Susanne sa...

Jag heter Susanne och bor i Höganäs i Skåneland :)

Kramen

Caja som sa...

En dag för sent meeen...bättre sent än aldrig ;-D Ännu en Skånekvinna här, Caja årgång 1966 boendes någonstans mellan Höör och Hässleholm. Lyckligt gift, har två barn varav ett är hemmaboende och har två år kvar till tonåren.....huganemej vad raskt det går ;-D

Daglig (oftast) bloggerska sedan juni i år.....förstår inte vad jag fyllde min tid med innan ;-) när man kan bläddra i alla dessa härliga "tidningar" på nätet och dessutom skriva sin egen.

Må väl/caja

Marie sa...

Heter Marie, bor med min härligt bullriga familj i Tidaholm. Gillar shabby stil och är ganska lat:-)

Mamman i Gerdsmygen sa...

Jag heter Åsa och bor utanför Uppsala

Vitt hus med svarta knutar sa...

Regina heter jag och bor i Eskilstuna. Har besökt dig sen jag började blogga, nu är det liiiite drygt ett år. Tog en stund innan jag vågade börja kommentera (men så var det med alla bloggar jag besökte i början). Det är så härligt att läsa dina inlägg. Du är flitigare på att göra inlägg än vad jag hinner in och läsa, men jag läser alltid ikapp. Vill ju inte missa något skatt eller något som jag ska vara arg på (som tjyvar tex). Allra mest är det skratt du bjuder på och jag tror du förlängt mitt liv med många år=)

Kram,
Regina

♥My Precious♥ sa...

Hej,

Jag heter Louise och bor i Norge, men efter jul flyttar jag och familjen till min hemstad Stockholm:)

Nattmia sa...

Maria, eller Mia om man så vill, här.. Bor i Blekinge i en by som heter Olofström..
Har två tonårsbarn (Johannes 18 och Amanda 16) + sambons två tjejer på 14 och 12, så det där du beskiver känner jag igen allt för väl..

Kram MIa

Caroline sa...

Hello! Caroline här, bor i lilla staden Sala och är en halvgammal skata:) Älskar katter, människor med humor och min kära dator, nej förresten kärlek är det inte, det är ett beroende. Lever enkelt, kämpar mot mitt tungsinne, tar dagen som den kommer. Men vad fan det är ju lördag så idag mår jag riktigt bra:)
Kram

Anonym sa...

Tjoho,är jag enda killen som läser denna härliga blogg:)

Namnet är fredrik,smeknamnet är figge....o då tror jag att du Git vet vem jag är:)
Kram