söndag 14 november 2010

Tjena, igen..

2:a inlägget idag! 
Jag tänkte be er som har bloggar om en sak.
Kan ni ta bort er ordkontroll!? (ni vet det där att man måste verifiera o skriva i bokstäverna för att kommentaren ska godkännas) 
Man går in på "Design", "Inställningar" o scrollar ner till "Vill du visa ordkontrollen för kommentarerna?" där klickar du i "Nej".

Jag har kommenterat på mångas bloggar men glömmer att vissa har denna ordkontroll o surfar glatt vidare..ibland kommer jag på att scrolla ner o kolla men oftast inte o då publiceras ej kommentaren.
Det står att man ska ha denna funktion igång för att minska skräppost i kommentarsfältet men jag har aldrig haft denna kontroll o ingen skräppost heller.
Jag tror inte att jag är ensam om att missa detta steg, men det är ett onödigt steg så ta bort det vetja! :) 


Idag har mamma varit här på middag.
Blivande maken gjorde hemmagjord pizza och små söta sockerkaksbakelser *MUMS!!*
Till desserten lämnade barnen över Fars Dag-presenten, vi hade köpt en presentförpackning med parfym, showergel o rakbalsam av märket Diesel.

Vi köpte den i fredags, blivande maken glodde snett på mig o dottern hela kvällen eftersom vi kom hem o STANK av olika sorters herr-parfymer.

Nåväl, idag fattade han varför ;)

Kram till alla.


7 kommentarer:

annika sa...

Hej, kul att du redan har kollat min blogg!och blvit följare, men nåt hände för din bild och blogg namn kom inte med å det är ju tråkigt för alla skall ju se din fina blogg. Försök igen? Ha det fint. Annika

Elle sa...

Nej men, har vi varit duktiga och fixat till en ny header igen?!!
Tjusigt, tjusigt!

Jag har haft samma problem med kommenterandet. Skrev kommentarer till höger och vänster innan jag en dag upptäckte att det inte räckte med att skicka kommentaren EN gång. Ibland får man ju trycka på knappen 3-5 ggr!! Inte nog med att man ska anmäla sig, sen kommer ordverifieringen också! SUCK!!

Jag vet ärligt talat inte om jag har det själv...ska kolla det och ta bort det isåfall.
Kommenterandet borde verkligen vara enklare. Ibland skiter man i att kommentera för att det helt enkelt tar mer tid att skicka iväg det än att skriva själva kommentaren...vilket i detta fall antagligen inte stämmer.
Jag menar, visserligen kan jag skriva rätt snabbt, men nu börjar jag ju dra iväg med kommenterandet igen.
Är ju en hejare på att bubbla på ibland, men av den sorten finns det fler bloggerskor.
Lite taskigt bara när kommentarerna är längre än inläggen. Så blir det väl ibland i "proffsinläggen"...? *blink*

Min make fick ingen present idag. Vi klarade av fars dag i våras här i Tyskland.
Nej, istället var vi på ett katolskt dop. En lite annorlunda upplevelse. Inte kostigt, men...jo, lite konstigt var det nog..inte jättekonstigt, men annorlunda.
Helgen gick snabbt iallafall, som vanligt. Imorgon börjar veckan med kvartsamtal i skolan...
Men det skriver jag väl mer om en annan dag - eller så försöker jag glömma det.
Nu väntar huvudkudden....
Ha en bra start på veckan!!
Kram Elle

Elle sa...

Tjena, igen...
(ja det var en passande rubrik du hade idag! *ler*)

Har just varit inne och kollat inställningarna och inser med förtvivlan (och ett snett leende) att denna j-a ordverifiering som jag suttit och svurit över i andras bloggar...även fanns i min!! Men vad tusan, hur ofta skriver man kommentarer till sig själv??

Har tagit bort det nu och hoppas att det underlättar ditt bloggande i framtiden! *ler*

Sov gott!
Kram Elle

Annbritt Schmützer sa...

Kan inte hålla din takt i bloggandet ...Alltid lika roligt när jag ser att du skrivit igen*L*
kram

Skogslyckan sa...

Bra tips, måste kolla om jag har det och i så fall ta bort det. Tack.
Kram Pia

Camilla sa...

Vad bra att du tar upp det! Jag upplever detta också. Men som sagt, jag måste själv gå in och kolla hur det är på min blogg. Vore förfärligt om jag själv hade denna inställning! Ha en bra start på veckan! Kramar Camilla

Vita Falkens Lantliv sa...

Håller med dig, jag har gjort precis samma, skrivit och snabbt vidare så har jag missat att skriva i dessa jobbiga bokstäver.
Jag hoppas verkligen inte att jag har det:S
Du som är så haj på data grejs, hur får jag till snön, jag vill ha det med nu ju:) Snälla hjälp mig*fjäskar*

Kram Susanne