måndag 22 november 2010

Tack tack tack..

Två olika tack vill jag dela ut idag:

* ALLA besökare jag har!
Ni är några tysta rackare men jag gillar er ändå :)
Bugar bockar o niger för att ni kikar in hit, it makes me happy!

* Blivande maken som hjälpte mig att ladda hem ett redigeringsprogram som jag förstår mig på!
Guld värt för er, mig o ja typ alla inblandade.


Blomlåda med patina..så fin!

Igår började jag pynta lite smått.
Kvällarna är så mysiga med alla dessa ljus (dussintalet minst!), visserligen blir man lite svettig o kinkig av att innetempen stiger men det e de värt!
Imorgon kväll ska vi tända våra söta stjärnor i fönstret, hur lång tid tar det för grannarna att göra samma sak??
Jag gissar på 2 timmar, max!

Julskyltningen gick bra, vi vann en rökad makrill, ett choklad, en varukorg full med snacks o frös häcken av oss i vanlig ordning.
Sådär är det alltid när vi tar lotter, vi går aldrig tomhänta därifrån o ja fryser gör vi alltid oxå.

Mina inlägg är för tillfället helt humorlösa.
Man kan säga att jag har humor-pause?
Jag är tråkig, japp så e de.

Kram!

10 kommentarer:

SwedishCorner-DownUnder...Pernilla sa...

Vad mysigt du har pyntat, Git!

Härligt med tända ljus... fast här börjar det bli lite för varmt.

Kram från Australien♥

Elle sa...

Stjärnorna tar jag fram i helgen, antagligen lördag kväll. Det är tradition, kvällen innan advent. Tills dess kör jag med den inburade ängeln...sett den redan?
Nåja, man gör vad man kan....vilket inte alltid är bra.

Man kan inte alltid ha humor, även vi lite halvtokiga bloggerskor kan ha ett par dagars bloggtorka.
Fast jag tycker ditt inlägg var bra ändå.
Hade du nöjt dig med tre meningar, hade du fått minst lika många kommentarer iallafall!
Jag har nu testat de olika inläggsalternativen och det enda som nu kan höja kommentarerna ännu mer, är en sån där utlottning.
Men ärligt...VILL jag ha 258 kommentarer av folk som bara vill vinna något och annars inte följer min blogg?
Och vad skulle jag lotta ut?
Tysk bratwurst?
Glühwein...?
Ja...DET skulle nog locka! ;)

Jag har även kommit fram till att mina inlägg är alldeles för långa. Innan man hunnit ner till slutet orkar man inte skriva en kommentar längre. Men vad ska jag göra? Har man mycket att bubbla om så har man!
Om det sen är intressant eller roligt är en annan sak.
Ska i fortsättningen försöka hålla inläggen något kortare.
Försöka!! Lovar inte att jag klarar av det.
Kanske skulle jag även försöka att skriva kortare kommentarer till dig?
Eller vad tror du?
....
....
Git?
....
Hallå?
....
Git...VAKNA!!!

Ok, det blir kortare kommentarer:
Fina bilder!
Ha en skön vecka!
Kram Elle

NataljaOblonskaja sa...

Ja du, humorn är inte alltid så lätt att vaska fram. Har själv känt mig otroligt tråkig ett tag, kanske mörkret.....eller inte.
Kanske vi börjar bli mer seriösa och proffsiga...? :)))
Kul vinster, makrillen vet jag inte, men de andra.
Ha det bra!
Camilla

Vita Falkens Lantliv sa...

Tråkig kanske inte var rätta ordet men man kan inte vara på topp jämnt! Jag är en såndär som oftast har mundiarrè, men vissa dagar har jag inget att säga och då får jag jämnt höra: är du sjuk? är du sur? eller nåt.

Mysigt med mycket ljus och när jul pyntet kommer fram.

Kram Susanne

Charmigt lantligt sa...

Hej hej!

Smår ler alltid när jag kikar in hos dig =) Du är så rolig även om du har paus =)

Jätte fint du pyntar, förstår om grannarna får inspiration =)

Ha en bra dag

Kraam

Sirpa sa...

Du gör så fint alltid!
Ha en fin vecka!
Kram Sirpa

Nyanser av vitt sa...

Turgumma där. Sån är min sambo. han vinner alltid.
Fina bilder vännen
Kram

Sjabbig men chic sa...

Men härliga bilder! Oroa dig inte du Git din humor skiner igenom sörru. Man behöver verkligen inte vara rolig jämt.

Kramis Lisa

Nattmia sa...

Hur lång tid tog det för grannarna?? ;-)
Här skall det hängas upp stjärnor och ljusstakar så fort snickarn har varit häroch fixat runt fönstrena, och de har lovat att komma denna vecka.. Gud nåde dem om de inte dyker upp..
Så fint du gjort det..

Kram Mia

promenader på landet sa...

vill bara säga att jag gillar din blomlåda jättemycket:) Kram Maria