fredag 26 november 2010

Stjärnor+Git=Love.

Idag for vi inom ÖB för att leta tumvantar åt sonen o hans brutna finger.
De hade enbart i bebis-size men istället hittade vi denna underbart söta ljusslinga.
Jag stod o velade (som vanligt) men blivande maken utbrast:
"DEN ska vi ha!!"

Väl hemma så började bekymret, VAR skulle vi ha den??
Vi höll i varsin ände, såg förvirrat på varandra o runt om i huset..sen vankade vi hit o dit, höll upp den, tog ner den och gick vidare men nu får den ligga över skänken i vardagsrummet tills vidare. 
När 9-åringen kom hem så stirrade han på den o sa:
"Alltså..liiite överdrivet med så många stjärnor  mamma!"

 Tänk så snabbt en månadspeng kan frysa inne... :)



SÅ gullig!!


Här hemma övervakar vi vädret noga, ikväll ska det visst komma en hel del snö o inte sluta förräns imorgon em.
MYS!!
(sålänge jag slipper köra bil i det..)

Ps. Sonen som vi ej hittade vantar till får låna mina STORA fårskinnsvantar tills vidare, kan meddela att handen är jättesvullen o i alla dess färger idag..stackars stackars mammas lilla gullegullgull!!
*ler*


Hur har alla ni det då??

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam


10 kommentarer:

bakom berget sa...

Joo tack, här är det bara bra. Har just satt in en plåt med potatis och lite annat gott i ugnen. Sen la jag in en brynt fläskfilè inrullad i folie, ovanpå alltihop.Så nu sitter jag här och kollar bloggar medan jag väntar på att maten ska bli klar.
Jag vill haaaa en sån där stjärnslinga jag oxå!!!!! Så himla fiiin den är. Jag ska åka till ÖB i morrn tror jag.
Ha en fin kväll! Kram Åsa.

Elle sa...

Jag har storstädat (halva) huset och skrider nu genom ett väldoftande och barriärfritt hem! *ler*
Maten puttrar på spisen, ljusen är tända och jag hoppas på en lugn kväll.
Ute är det vitt och även här förväntas det snöa mer. Men jag behöver inte ut och köra imorgon, så det kan kvitta!
Ha en skön kväll!
Kram Elle

PS. Kan inte blivande maken sticka en vante med extra stor tumme...?

Farmor Agge sa...

Jo tack här är det bra!!!:) Har fått upp alla stjärnor och stakar,fixat julblommor till köksfönstret. Middagen blev pommes,bea och hamburgare. Julmusiken spelas för fullt:) Ha en skön kväll!!!Kramiz..

Elle sa...

...glömde ju att skriva att stjärnorna är jättefina och passar rätt bra där de är!

Kaminen är tänd nu och maten är klar!
Kraaaaaaam!

Susann... sa...

Här softas det för fullt !! Pyntet nerplockat från vinden....& oj, där hittade jag mormors fina burk (kommer nog imorgon på min blogg) kan ju inte avslöja allt. Imorgon är det pyntdax & julmarknad på g
// Kramar Susann

Camilla sa...

Hahahaha! Jag älskar din humor! Slingan var underbart söt. Tycker synd om sonen och fingret! Kram Camilla

Camilla sa...

Hahahaha! Jag älskar din humor! Slingan var underbart söt. Tycker synd om sonen och fingret! Kram Camilla

Camilla sa...

Hahahaha! Jag älskar din humor! Slingan var underbart söt. Tycker synd om sonen och fingret! Kram Camilla

Angels & Roses sa...

Tackar som frågar. Här är det bar. En lugn fin kväll efter en hektisk dag med reportage och annat. Så fin ljusslinga ni hittat. Här på ÖB så jag då den inte när jag var där. Önskar er en fin advent, Kram

Caja sa...

Åh vilken fin slinga...vill ha!!! Jag har också en liten slinga med stjärnor (sugproppar på undersidan) den fäste jag i en glasskål idag och satte i trappavsatsen, blev ganska fint det med faktiskt. Men inte lika fint som med din....

Må väl/caja