fredag 19 november 2010

Stirr.

Igår började jag diskret att pynta lite.
Egentligen skulle jag bara hänga upp 1 liten tag någonstans, när jag hade hängt den fick jag ju 1 grej över o hittade 3 grejor till som jag ville ha upp..
Till sist sprang jag alltså runt med massor av grejor som jag placerade ut o stod o stirrade på i evigheter (stirr=känner efter om grejen passar där eller ej)

Ibland kan barnen bli lite bekymrade när jag står o blixtstilla o stirrar på något:
"-Vad GÖR du mamma?
         - Jag SKAPAR ser du väl!?"

Jag försökte intala mig själv att inte lägga ner för mycket tid för allt kommer ändå att flytta runt igen när julsakerna kommer fram, jag lyssnade tyvärr inte på mig själv..
*trög*

Aktivt arbete 11 min
Stirr 47 min

(arkivbild.)

Idag blir en något rörig dag o ändå ska jag försöka klämma in att fixa naglarna där emellan..
Mission impossible troligtvis.


Vad väntar er idag?

Kram

11 kommentarer:

Elle sa...

Var lika tidsslösande stirrig i veckan när jag tre ggr på raken kunde springa upp till övervåningen för att hämta något...som jag när jag väl kom upp på övervåningen - hade GLÖMT bort...*stirr*...vad jag skulle hämta!!

Jag kunde inte låta bli att skriva...ja läs mitt stirriga inlägg idag så...*stirr*...fattar du...*blink*

Stora kramen!

Caja sa...

Vackert blir det i alla fall! Du har sinne för goda ting som gör gott i själen att titta på!

Idag väntar mig...att min stora flicka kommer hem och ska fira sin födelsedag med oss, ljuvligt mysigt!

ha det gott/caja

Coma sa...

Stirr är ett måste när man pyntar och skapar, jag är likadan :)

Jobb idag sen blir det nog bara en slapp fredagkväll med god mat och TV.
Inte så bara när jag tänker efter.

Trevlig helg!

Vardag och flärd sa...

Ditt stirr lönar sig - du har så himla fint och smakfullt. Ha en underbar helg!
Kram Eva

Anneli sa...

Hejsan.

Härlig blogg jag trillade in på...fina foton.

Mycket viktigt med stillastående "stirr" när man tänker och skapar!

Önskar dig en fin helg,
Kram Anneli.

Östervik9 sa...

Ha ha, jag känner igen mig. Mina barn frågar ofta vad jag håller på med,när jag springer runt och "duttar" och när jag målar så frågar dom om allting här hemma skall bli vitt.....
Trevlig helg
Camilla

pysseltanten sa...

Hihi...känner igen det där med stirrandet...;)))
Man måste ju liksom KÄNNA IN....
Här har det adventspyntats i köksfönstret i em...:))
Kraaamizar Git

Sirpa sa...

Hej min vän!
Stirra, låter bekant! "Vad gör du mamma?" - inte ovanligt!
Inte bara upptagen, pyssel o trötthet här, hon har ju varit där men är nu på väg hem - skönt, kan andas igen!
Ha en mysig kväll!
Kram Sirpa

betong ute och inne sa...

Hej ...
Vilken fin blogg du har, inspirerande...kul!
Ses säkert igen.
Kram Malin

Annbritt Schmützer sa...

Blir alltid lika glatt överraskad av dina inlägg..

Min dag har varit i butiken/keramikverkstan mellan 10-18 Har tillverkat slottslyktor hela veckan .Nu är det kvällsmat som sambon fixar och tv soffan!

Susann... sa...

Bra ord "stirr". Detta håller jag oxå på med. Fast numera kan jag för det mesta göra detta ifred :)
För då är det dock ingen som undrar så himla mkt. Varje sak ska ju tycker jag trivas på "sin" plats. jag får nog göra ett sådant inlägg :) Tack för alla goda tips.
Ha en skön "stirr"- helg // Susann