lördag 6 november 2010

Piggybat..

Vi planerar att skaffa hund.
Detta kan ej bli verklighet förräns till sommaren och först hade vi bestämt att vi skulle ha en stooor hund (mitt önskemål) men efter lite överläggande blir det en liten.
Vi har en stor bil med många säten men om alla sätena är tagna så finns det MINIMALT med plats till den stora hunden, det kan kännas lite stressande att behöva välja bort ett barn varje tripp för att hunden ska få plats :)

Igår hittade vi en SJUKT söt hund på blocket, blivande maken tittade, suckade, viskade att det kliade i äggstockarna o pep:
-Den hade fått heta Piggybat.. (grisfladdermus?)

När vi hade lagt oss så fortsatte tjatet om HUR gullig den var, han låtsades att den låg i sängen o tillomed pratade med den?!
Till sist fick jag nonchalera honom (som man gör med barn) o precis när jag trodde han hade somnat hörde jag en snyftning o ännu ett litet pip:
-Piiiggybaaaat......




Idag ska vi INTE kolla på valpar, det får vänta!

11 kommentarer:

Sirpa sa...

Hej gumman!
Ska läsa detta lite senare. Men tänkte säga att du har fått mail!
Kram Sirpa
Fabian, jag vaknade 10.45!!!

Camilla sa...

Hahaha!!!! Älskar det du skriver. Du får mig alltid att le med dina inlägg. Ni verkar ha det väldigt roligt i er familj! Tack för du delar me dig. En hund är underbar att ha. Det jag tycker är mest jobbigt är att de hårar!Varje gång jag dammsuger svär jag över allt hår. Det värsta är att det är över allt. På kläder, på möbler och i maten?! Fattar inte alls hur det kan fara som det gör med tanken på att jag rastar dammsugaren minst en gång om dagen! Nog om detta, lycka till med valet av hund. För de är underbara djur, så är det bara! Kramar Camilla

Lilla Kullan ♥ sa...

Hahaha...härligt inlägg!
Kram Stina

Huset på landet sa...

Ooops, ni har visst gått och fått valpfeber ;). Är du säker på att ni inte kollade blocket för att se om Piggybat fanns kvar?

Kram, Nicole

Svarta tassar i vit soffa sa...

Hej!
Blev lite full i skratt när jag läste hur din blivande make reagerade.
Jag höll på just så för något år sedan efter att jag hittade våran Alma på blocket.
Efter en gråtattack och 1 kg chokladtryffel gav sambon äntligen efter... och Alma flyttade in hos oss.*ler*

Vita Falkens Lantliv sa...

Hahaha ja jag vet hur man kan bli om man har fått valp feber;)
Så roligt att ni ska skaffa valp!

Kram Susanne

Angels & Roses sa...

Oj oj här har man fått hund feber. Stor hund ska det bli också. Hoppas ni haft en bra helg så här långt. kram

Piffa och Puffa sa...

Ja, visst kan man bli kär i en hund bara genom att se en bild. Det blev vi!!! Vi köpte också denna lilla hund som är hur söt som helst men också hur busig som helst. Kika in på min blogg så ser du bilder på vår lilla vovve.
Kramar Anette

Nyanser av vitt sa...

Ha ha vilket roligt inlägg. Välja bort ett barn....kanske bättre med en liten hund då :O)
Kramis

Fräknis sa...

Vissa hundar är stapelbara. Som våra tex. Vi fick plats med fyra hundar och en barnvagn i skuffen. Men måste erkänna att vi fick ha med oss en liten släpkärra när vi åkte på långtur. Nu har vi bara två, och kan packa utan släp. Och båda barnen får plats...ja inte i skuffen utan i baksätet.
Ha en härlig söndag!
Kram Fräknis!

Östervik9 sa...

Tavlorna på väggen här ovanför, var har du köpt dom? eller har du gjort dom själv. Urfina!!!
//Camilla