tisdag 30 november 2010

Oro o lussebak.



Idag har svärfar opererat hjärtat, egentligen skulle han vaknat i em men just nu ligger han på intensiven inkopplad till en respirator.
Vi väntar på besked o oron är stor för han har inte vaknat än.
Just nu har blivande maken däckat sidan om mig, han har varit förtvivlad hela dagen.
Så himla hemskt när jag inte kan göra ett enda skit för att hjälpa honom i hans lidande men massa kramar o prat tröstar för stunden iaf.
De ska ringa så fort det sker någon förändring..
:(




Eftersom vi inte pallade att baka Lussekatter igår så tog min "gud-vilken-kass-mamma-du är-ångesten" över idag så det blev gjort.
Vi satte 3 satser, barnen hjälpte till att baka ut hälften sen drog de!
Jag sprang som en liten skållad iller mellan att knåda, pensla dem o in/ut ur ugnen.
På de sista plåtarna blev bullarna bara större o STÖRRE för det var så trist på slutet.
Nu har jag sjukt ont i ryggen..kan delvis bero på att jag stod som en ostbåge i 2-3 timmar

Nu ska jag krypa nära världens finaste man.

Tack för alla fina ord o för att ni bryr er, värmer gott i våra hjärtan!

Kram

14 kommentarer:

bakom berget sa...

Hoppas ni kan sova gott inatt och att allt ska vara bra i morgon.
Kram Åsa.

SwedishCorner-DownUnder...Pernilla sa...

Skickar över mera positiv energi... :-)

Hoppas allt ordnar sig!

Kram från Australien♥

Farmor Agge sa...

Hoppas allt blir bra idag!!!Kramiz på dej vännen!!!:)

Vardag och flärd sa...

Tänker på er och hoppas din svärfar blir bra. Gott att ni har varandra i er förtvivlan och oro. Lussekatterna har säkert blivit bra men för övrigt är det nog inte mycket som funkar som det ska när man känner en sådan oro som ni gör - att inte veta något är värst.
Tusen kramar!
Eva

sylvia sa...

hei,
nydelige bilder.
å sender dere gode tanker,
håper dere snart får beskjed ang svigerfar,å at det er positivt.
klem fra sylvia

Vitt hus med svarta knutar sa...

Håller tummarna för att allt går bra och att svärfar blir en pigg man efter operation och konvalesens. Ibland när man väntar på besked eller är orolig för någonting kan det hjälpa att sysselsätta sig med något(tex lussebak). Skönt att ni har varandra, kramar och närhet betyder mycket.

Kram,
Regina

Marita sa...

Hoppas svärfar vaknat och kan börja friskna till.
Massor med positiv energi skickas över härifrån.
~marita~

Camilla sa...

Jag tänker på er! Massor med styrke kramar/Camilla

Caja sa...

Även jag sänder en tanke till er idag med hopp om att allt gått bra.

Kramar till er/caja

Lilla Kullan ♥ Maja sa...

Bra att ni har varandra i dessa dagar. Vad jobbigt! Hoppas verkligen att det går bra.
Kram Stina

Ofelias Hus sa...

Åh, vad jobbigt för er.....hoppas, hoppas att allt blir bra och att han snart är sig själv igen....

Skickar många varma kramar till dig och mannen din!

/Anette

Elle sa...

Jag har faktiskt tänkt mycket på er! Hoppas att han vaknar snart!

Skickar en extra stor kram till blivande maken idag!
(Till dig också naturligtvis!)
Är hos er i tankarna!!!
Kram Elle

Nyanser av vitt sa...

Tänker på er
Kram Agneta

Nattmia sa...

Hoppas att allt är bra nu med svärfar..

Kram till både dig och blivande maken..

Kram Mia