onsdag 17 november 2010

Olika intressen.


Jag sitter o studerar dottern o blivande maken, de hjälps åt med hennes matteläxa.
Man hör :

Blivande maken: -Jo så delar du bara två fjärdedelar med 46 och tar gånger 4.
Dotter: -Ehh va?! Men fan, palla detta!!

Jag har alltid varit kass på matte så jag kan varken hjälpa eller klandra henne.

För vissa är matematik en kul utmaning:
"VAD blir DETTA spännande och helt ologiska talet tro?!"
För 10-åriga sonen och blivande maken är det så.
 De tittar på talet o räknar ut det, gärna huvudräkning då innan vi ens hunnit slå det på miniräknare..bara sådär liksom.
Ibland har vi lust att strypa dem lite pga vår avundsjuka.

Men vi slår dem lätt i andra ämnen/saker..som tex svenska, engelska, inreda, shoppa, slösurfa i timtal,  skridskoåkning o andra livsviktiga saker ;)
(och att vara bäst helt enkelt tillägger dottern!)

Vad har ni för färdigheter o brister??

Kramkram

7 kommentarer:

emilias gömmor... sa...

Definitivt inte matte i alla fall!
Sen resten som språk, grammatik och estestik är helt ok!

Elle sa...

Jag hör till dem som är urkass på huvudräkning...snart är 8-åringen bättre om jag inte er upp!
Däremot har jag väl ungefär samma färdigheter som du...*ler*

Brister, såna erkänner man väl inte! Det får de andra allt upptäcka själva!
Min största brist är dock att jag skjuter upp jobbiga saker till morgondagen...eller nästa vecka...månad...

Ha en skön kväll!
Kram Elle

PS. Jag har också en fråga i dagens inlägg...men det tycks inte vara någon som kan svara på den. Kan du?

Vitt för själen sa...

Här är du en till som suger på matte!!
Sonen som är 11 har alldeles för svåra tal för mig..haha :)
Ha en fin dag.
/Sophia

Annbritt Schmützer sa...

brister ? *L*

Uttan sa...

Matte! absolut kass är Jag.
Kan inte ens gångertabellen.
Ja ja man kan inte vara bra på allt ;)

Kram!

Caroline L sa...

Jag är stort proffs på att göra ingenting:)

Lilla Kullan ♥ sa...

Haha...
Nja, matte kan jag nog. Det är värre med geografi.;-) Kram Stina