måndag 1 november 2010

Kransandet har börjat..

Igår gjorde jag några enkla kransar.
Det kommer självklart att bli många många fler innan Jul eftersom jag enligt blivande maken är "Kranssexuell" :)
Jag dekorerade vissa med dekorationsnålar, sidenband, zinktags, griffeltavel-tags i miniformat eller bara helt enkla utan massa tjaffs i.







Denna vecka har hela familjen höstlov.
Vi kom även på att om 3 veckor är det den första Julskyltningen där vi bor...nu går det undan!
Ut med sommarmöbler o grill, in med allt, ut med höstblommor, ut med pumpa o dekorationer, in med det igen o nu snart ut med julgrejorna..*puh*

Detta inlägg har jag hållt på med sen imorse..varför!?
Jo, för alla är hemma!

Ni vet hur det är...frukost, diska, tvätta lite, sitta 5 min tills ngn kallar "mamma!!", dammsuga, fota kransar, städa hallgarderoben, hjälpa sonen stoppa i en smällare i en liten nalle (ja vaddå..barn måste väl få laborera lite?!) dricka lite kaffe, försöka smygäta en chokladbit som jag fick spotta ut eftersom det innehöll nötter (allergisk), skölja munnen noga o fundera på varför de bytade nr från 90 000 till 112,  föra över bilder till datorn, hjälpa dottern leta efter ett linne, kolla igenom bilderna till inlägget, göra våfflor till mellis, snacka med ungarna, diska, plocka undan halloween-grejorna, lägga in bilderna till inlägget o skriva lite text, blivande maken ville visa hus på datorn, skrev mer text, blivande maken ville kolla skåp på blocket tillsammans o nu ska jag påbörja middagen.

Så, ja jag hinner inte med er nu, smyger hit när alla somnat sen vid 3-tiden (höstlov=alla uppe lääänge)
;)

Kram

13 kommentarer:

Cathrine sa...

Ingen rast ingen ro ;-)

Jätte fina kransar du har gjort Jag själv ska nog ge mig på detta till helgen.

Kram

Njut i din trädgård sa...

Så träffande beskrivet med "ut med allt, in med allt" - som jag känner igen mig.
Jag känner även igen mig i hemmasysslor - allt tar lite längre tid... Men man gör också så mycket samtidigt!

Finfina kransar du visar!

Uttan sa...

Blev så fina kransar. Ja det börja bli dax.

Det med att spotta choklad känner man igen är också nöt allergiker.

Mycke å göra.....

Kram!

Vita Falkens Lantliv sa...

Precis så är dagarna, fullt upp hela tiden;)
Så fina kransar du har gjort! Vad använder du som stomme?

Ja nu börjar det klia i fingrarna att julpyssla med mossa och annat grönt:)

Ha en skön kväll!
Kram Susanne

Fågel Blå sa...

Åh vilka fina kransar du gjort!
Ha en ny fin vecka!
Kramis Kathrine

hemma hos lilla mej sa...

WOW vad fina kransar du har gjort.Bara så fina.Önskar dej en skön kväll goa du.kram Rita ♥

Bibban sa...

Åh vad jag önskar att jag kunde göra så vackra kransar :)Kram

Hanna sa...

Halloj!
Måste börja med att säga att jag älskar din blogg, får mej ett gott skratt varje gång jag kikar in. Alltid har du nåt tokigt att skriva.
Sen undrar jag var du köpt de pyttesmå zinkhusen? De är ju så söta. Kram på dej

Zink & vita ting sa...

*skrattar*
Kransexuell!!!
Jag kan vara med i din klubb!

Helt hopplöst att hinna med ngt när alla är hemma, märkligt det där ;)

Kram Mimmi

Nattmia sa...

Så snygga kransar.. Vad har du för stomme???

3-tiden, ja men då är du snart tillbaka här ;-)

Ha en bra tisdag nu..

Kram Mia

Ps.. Förresten, hur gick det med nallen?? Ds..

Elle sa...

Kranssexuell...ok, den var bra! *ler*
Nu samlade blivande maken ett poäng hos mig, trots allt! *blink*

Väldigt vad kort din senaste kommentar var hos mig...kom du av dig igen?? *fniss*

Och nu vet jag vad man ska göra med nålarna....även fast jag hade hittat en hel del andra användningsområden!

Ha ett skönt lov!
Kram Elle

Vitt hus med svarta knutar sa...

Du kommer nog inte att tro mig, men jag saknar allt det där...det härliga kaoset när det är barn överallt, när mat ska lagas i lass...många gånger, när "mamma!" hörs i parti och minut, allt ska ske samtidigt, när ens egen tid blir snuttifierad...*snyft* jag har inga små barn längre.

Njuuut, det kommer en dag då du kommer att sakna det;-)
Kram,
Regina

Vitt hus med svarta knutar sa...

Ps. Du har gjort så fina kransar, skulle ju säga det mé.

Kram kram