söndag 7 november 2010

Kära dagbok..

Bloggen fungerar lite som en dagbok faktiskt, nu tröttnade jag ju snabbt på det där tramset när jag var yngre men med bloggen känns det roligare.
Hade ju inte uppskattat det speciellt om någon hade kommenterat det jag skrivit i min dagbok heller för den delen! :/
Alltså är bloggen INTE som en dagbok nu när jag tänker efter så nu släpper vi det.



Denna grymt rostiga urna hittade jag på en loppis förra helgen, har precis satt tassar på den så den inte repar o färgar av sig på det nymålade bordet.
Igår råkade ett av barnen trycka lite väl hårt med pennan så det gick igenom på bordet, stora dottern räddade det lilla barnet medans jag gick lös med en svamp o vim...
Stackars stackars lilla nymålade bordet.
Jo barnet lever fortfarande med nöd o näppe ;)

Med tanke på hur avis vissa är på att jag har sån gullig blivande make så vågar jag inte berätta vem jag fick dessa supersöta formar av.. *ler*

Jag älskar ordning o reda.
Pojkarna älskar tydligen sitt Lego merän de älskar sin mamma?!


Höstlovet är slut, imorgon börjar vardagen..nedräkningen inför Jullovet börjar.




9 kommentarer:

Helen sa...

Vilken vacker urna, det blev väldigt fint. Den blivande maken får du nog hålla i ordentligt.
Kram/Helen

Elle sa...

Jag har ingen aning om vem du menar.... ;P

Livet på Berget sa...

Väldigt tjusig urna! Ja undra nu vem du fått formarna av.....när ska ni gifta er då. Han kan ju inte vara blivande i all evighet :).
Kram
/Sara

Susann... sa...

Ja,vilka barn älskar inte sitt lego mer än sin mamma ? varför ska du ha det annorlunda än oss andra :)

Sirpa sa...

Hej!
Fin Fin!
Ordning o reda - jag!
Stökigt - Anabelle!!!
Ha en skön kväll och en fin måndag, trots vardagen!
Kram Sirpa

Bärkulla sa...

bloggen är ju en dagbok som är öppen för alla :)
vilken fin urna du har hittat! Jag tror alla barn älskar oreda mera än sin mamma ;)Att dom int fattar att mamma inte tycker om en massa saker på golvet :)
ha det bra

Caja sa...

Du ska bara stolt över din blivande make, de där verkligt speciella växer inte på träd!
Kram kram/caja

Annbritt Schmützer sa...

I mitt nästa liv ska jag bli lärare..för ni har mycket ledigt *L*
kram

Vitt hus med svarta knutar sa...

Riktigt fint loppisfynd har du gjort.

Tänk vad lugnt och fint du får om du köper massor av Lego till de små pojkarna och en Piggybat till den stora pojken=)

Kram,
Regina