fredag 12 november 2010

Hur bor jag?!

1 Vanlig villa
X Patriciervilla
2 Stort hus på landet

Inget av det faktiskt.
Vi bor i ett friköpt radhus i ett (enligt andra) lite fiiiinare område.
Men här finns ju lika många fantastiskt konstiga människor för det, på senare tid har det blivit lite ombyte av folk här.
Våra kära invandrarna, knäet, agnes pappa, haltaren, dom på hörnan, dom med festen och velaren har flyttat.
Namnen på nykomlingarna är: di nye, di fule, di nye på hörnan, dom med fjortisen, dom i de som först inte blev sålt.
Vi (=di som stirrar??) välkomnar alla nya till området, hoppas inte sop-polisen tar er.
Han e fan inte klok.



Nu ska jag fortsätta äta körsbärslikörpralinerna som blivande maken köpt åt mig, kommer bli illamående men är de fredag så e de´!

:)

7 kommentarer:

Elle sa...

Vilken tur att jag inte bor granne med er...undrar vad ni hade kallat mig då?

Vi vet faktiskt namnet på de flesta grannar...!!

Ha en skön kväll och ta det lite lugnt med de där pralinerna...annars börjar du sluddra!

Kram Elle

NataljaOblonskaja sa...

Kan inte påstå att jag kan namnet på så värst många grannar, och har ingen önskan om det heller :)).

De där pralinerna är lömska, gillar de där med punsch i, mmm. Fast idag har det bara blivit ostkrokar+marabouchoklad.

Olivkvistarna lever och ser ok ut än så länge, de har fått en påse på sig för att behålla fukten. Men det dröjer nog ett tag innan de får rötter.
På vintern vill annars oliven ha det lite kallt och inte så mycket vatten. Ibland är de lite kinkiga och tappar många blad, men de brukara växa ut nya till våren.

Ha det så skönt och hoppas du intagit horisantalläget i soffan.
Camilla

Sirpa sa...

Hej!
Grannar - just...på det här området ingen flyttar, allafall nästan.
Har en mys helg!
Kram Sirpa

Annbritt Schmützer sa...

Vi har bibblan och "nollåttorna som tror dom är nått" som grannar.

Undrar vad du skulle kalla mig för?
Ha en härlig lördag...
annbritt

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vi bor långt ut på landet och grannar kallas även dem som bor 2 km iväg. Här kallar vi nog de flesta grannarna vid namn...men i ett hus bor det "08:or". Det tråkiga, tragiska eller roliga är att de faktiskt lever upp till det som en del förknippar med begreppet 08:or.

Jag är en fan av körsbärspraliner och guu så sugen jag blev nu...men vi har fleeeeera mil till stan' så det blir väl...ja en pepparkaka eller nåt:-(

Ha det bäst!
Kram,
Regina

Caroline sa...

Den satans sop-polisen vet nog ALLT! Jag har också egna namn på grannarna. Psykopaten, Griniga Gubbfan mm. Jag kan namnen på alla grannar, men en del utmärker sig så mycket att jag bara måste döpa om dem. Jag är fullkomligt säker på att även jag har ett annat namn:)

Vardag och flärd sa...

Det är väl skönt med namn på grannarna, det är ju bevis på att de syns - och givetvis har de namn på mig också (undrar vad).
Man blir illamående när man äter godis - jag har just dragit i mig en påse M&M! Urk!
Kram Eva