söndag 7 november 2010

Gnäll gnäll..


 Jag har senaste tiden fått världens migrän.
Inte nog med enorm skallebank utan jag blir jävligt illamående oxå..
Vadan detta samarbete mellan magsäck o huvud helt plötsligt?
Ska jag boka gastroskopi eller synundersökning liksom??

Jo det blir synundersökning, jag behöver troligtvis nya glasögon men det är såååå dyrt att jag har dragit ut på det i X-antal år.

För att spä på mitt illamående lite så tryckte jag i mig en hel kartong med chokladpraliner nyss, ni vet de där som är fyllda med Bailey´s.
Fast EN av dem bjöd jag sonen på..han går på det varenda gång o springer fort fort in på toa för att spotta ut o hojta:
-Men öööörrkk, f-n vad äckliga dom var mamma!

Helt klart värt en pralin ;)


Blivande maken är o leker med sin kompis.
Kompisen har en studio och de håller på att spela in div roliga låtar, jo blivande maken kan ju såklart spela instrument och sjunga oxå förstår ni.
Han är helt otrolig men samtidigt en sån person som man egentligen retar sig på för de kan ALLT!!
Det enda han faktiskt är halvkass på är att åka skridsko..som om man nu har någon nytta av det i livet ändå liksom?!

Ha det fina fisken alla.

Kraaam



8 kommentarer:

Emmas utsikt sa...

Är du gravid? Skoja! Nej men varför inte satsa på en laseroperation? Gjörde det för snart tio år sedan och det är det bästa jag någonsin har gjort för mig själv.

Vi vi har ju hund, men just nu känns det som om vi fint skulle klarat oss utan. Även om vi såklart älskar det lilla djuret... ;)

Elle sa...

Med choklad blir det säkert bra...

Fast om du har problem med synen borde du äta morötter istället! Eller har du sett en kanin med glasögon??

Säkerligen kan blivande maken spela gitarr, munspel och trummor - samtidigt! Det tvivlar jag inte på. Naturligtvis medan han sjunger!
(tvåstämmigt?)

Att lära sig åka skridskor gör han säkert fram till jul!
*blink*

Nu ska jag också sjunga lite - i duschen! (där låter det mesta bra!)

Ha en bra dag!
Kram Elle

Black Iris sa...

Min gubbe kan varken dansa eller spela instrument men han är en jäkel på nutidsorientering och alla möjliga frågesporter.
Inte för att han skryter om det men det kan ofta reta gallfeber på mig. Om jag är bomsäker på en sak vet jag att jag har fel om han säger emot. Frustrerande värre.
Har läst in mig här hos dig nu för gud vad lite tid jag har för tillfället till bloggandet.

Kram Maidi

Nattmia sa...

Har du illamåendet i samband med migränen så är ju det rätt vanligt.. De jag känner som har migrän mår illa och spyr när de får det.. Fast det tröstade ju inte men ändå..

En sjungande man är ju inte det sämsta :-)

Ha nu en fin kväll..

Kram Mia

Vita Falkens Lantliv sa...

Oj då, stackars lite;) Tur det finns choklad att tröst äta sig med;)

Ja du, har inte den där blivande mannen en bror som skulle kunna flytta ner till Borås hållet? En sån karl växer inte på träd, så jag tar gärna chansen;)

Kram Susanne

Sirpa sa...

Choklad ÄR alltid bra! Ät mycket!!! :)
Sjunger och spelar, häligt!
Hade ni kalt! Här, hrrr!
Ha en fin tisdag!
Kram Sirpa

Maria sa...

Hej!

Hemskt med migrän! Hoppas det ger sig.

Första gången jag är här.
Fin & härlig blogg!

Krya på dig! Kram Maria

heavenandearth sa...

Skratt!
Jag får såna roliga bilder i huvudet av dina ord om sonen o pralinen..!!! Haha! Stackar´n!

Migrän är fruktansvärt o illamående hör ju ihop med det.. Det lär ska finnas nån slags förebyggande medicin på apoteket.. Men vi kan väl hoppas att det "bara" är glasögonen som behöver sig en makeover!

Nu har jag läst ifatt hos dig iaf! Och ska strax klicka mig ner till din tävling för att delta!!

Önskar dig en bra dag! Utan migrän men med mycket choklad, det kan ju aldrig va fel...(?)..eller..
Kram! Iréne