onsdag 10 november 2010

Det bästa jag vet..

är Zoega´s Julkaffe.
 Så fylligt, starkt o gott.
Den som kommer först hem efter jobb sätter igång kaffe, det är en oskriven lag här.
Det är något rogivande med att sätta sig med en kopp kaffe..nej the´ger inte samma känsla för det är äckligt!
 (Jo jag har smakat all dess sorter/varianter men det är ändå..ja ni fattar)
 Ojoj vad jag kommer att bli jagad av alla thé-fantaster nu.
:)


Idag lyxade jag till det med 3 (12) pepparkakor oxå, inget slår en tyst fikastund med sig själv efter en hel dags pratande på jobb, satt ensam i köket o stirrade rakt in i väggen en lång stund.
Jag kan bli så trött på att prata/höra min egen röst!
Fast jag kom på en sak då..har ni tänkt på att rösten i huvudet låter likadant som  den "fysiska"?!
Pm till mig själv: Träna på att sluta tänka!

När vi skulle hämta dottern efter skolan så skulle vi mötas utanför affären, när vi kom dit SATT hon ner på denna pall som hon gjort i slöjden!
Det bästa var att JAG fick den!!
Vitlaserad o fin..kan inte fatta att en 12-åring har gjort den.

TACK gumman <3

11 kommentarer:

Elle sa...

Jag brukar ta 1-2 koppar kaffe vid tretiden, om jag är ensam eller inte. Till det en (eller ett par...) kakor eller en bulle. Kan förstå dina kaffevanor! *ler*

Fast, jag kan faktiskt dricka te ibland också. Särskilt kalla vinterkvällar eller när jag är sjuk.

Snygg pall din dotter har snickrat ihop. Man ser att hon brås på mamma - vad gäller smaken iallafall!

Zink & vita ting sa...

Vilken dotter du har!
Superfin pall!

Kan inte leva utan kaffe, så jag ska ta till mig detta kaffe tips och köpa ett julpaket nästa ica besök.

Kram Mimmi

Caroline L sa...

Aj aj, här har du en thedrickare! Ska inte jaga dig iaf:)
Älskar ändå doften av nybryggt kaffe, väldigt välkomnande och hemtrevlig doft. Skål!
Händig dotter du har:)

Vardag och flärd sa...

Vilken duktig dotter du har och hon visste nog precis vad mamma ville ha. Härligt när man får presenter av barnen, det finns så mycket tanke och känsla bakom.
Kram Eva

Ewa`s Galleri sa...

Vad vore lvet utan kaffe
Vilken fin pall,vad snäll dotter du har
hs en fortsatt bra vecka

Vita Falkens Lantliv sa...

Super fin pall!! Så duktig tjej du har:)
Kaffe tipset ska jag ta och prova, aldrig druckit det (vad jag vet). Jag hade inte heller kunnat leva utan kaffe, the avskyr jag med...bläää

Kram Susanne

Farmor Agge sa...

Fika...jaaa de e livet de!!!:)
Hihi..Jo då julkaffet har jag oxå handlat och provsmakat...mmmmm sååå gott!Ja här kör vi oxå med zoegas inget annat kaffe kommer innanför dessa dörrarna!Kramiz:)

Annbritt Schmützer sa...

Mejls mig din adress så ska jag skicka prov på betydligt bättre kaffe från ett av sveriges skickligaste microrosterier...Jag tror du skulle ändra uppfattning över en natt!
kram

Vitt hus med svarta knutar sa...

Men vilken fin pall din dotter gjort, vad duktig hon är, kanske en blivande möbeldesigner=)

Julkaffet måste jag prova, en nyhet för mig. Igår blev jag så sugen på pepparkakor och glögg, ingendera fanns hemma så det blir en sväng förbi affärn' efter jobbet.

Ha en fin fin dag!
Kram,
Regina

skifferhuset sa...

Håller med om kaffe, det är så gott med en fikastund, jag är en riktig kaffemoster! Vilken fin pall din dotter har gjort! Ha en bra dag! Kram iréne

Östervik9 sa...

Vilken fin pall hon har gjort, Man blir så glad när ungarna kommer hem med något fint. Mina Är ju inte så stora ännu, så dom kommer hem med smällkarameller i alla des färger.(skrikiga)Jag har sagt lite diskret några gånger att
" Åhh vad fin den är, nästa gång du gör en sådan kolla om dom har vitt papper eller kanske beige"
ha ha stackars barn....
Men jag får väl stå ut med ett tag till att det hänger en orange, gul, röd, blå skrikigt julpynt i granen:)
//Camilla