torsdag 25 november 2010

Dagens akutfall.


I em när jag stod i tvättstugan smällde ytterdörren igen o jag hörde sonen hojta:

"Jag tror jag har brutit fingret!"

När jag kom ut i hallen konstaterade vi direkt att jo..det där fingret hade en j-vligt märklig vinkel o svullnade upp mer o mer för varje sekund.
Mycket riktigt var det brutet, läkaren bedövade för att sen dra rätt det..ujujuj vad det tog tid o var ganska obehagligt.
Han slapp gips, just denna fraktur håller man på plats med kardborrband som lindas runt lill o ringfingret.
Sådär kan det gå när man åker pulka!

Måste berömma sonen, han va så modig genom alla bedövnings-sprutor, 2 omgångar av röntgen och läkarens brutala behandling med att få tillbaka det på plats.
Inget gnäll, inget mesande..han bara bet ihop helt enkelt.
Love u hjärtat!
Som plåster på såret fick han kopior av röntgen-bilderna, McDonalds på vägen hem o ska få stanna hemma från skolan imorgon plus 10-kronor eftersom vi slog vad om ifall det var brutet eller ur led..jag förlorade..



Hoppas ni har det bra därute, har ni snö?
Här har det små-snöat hela dagen, jag älskar det fast hatar köra bil i det så blivande maken har agerat chaufför i förrgår o idag :)

Ha en fin kväll.

Kram!

6 kommentarer:

Elle sa...

Duktig kille du har! Hoppas att det läker snabbt, så att han kan ge sig ut i kälkbacken igen.

Idag föll ett par enstaka flingor, men inget blev liggande. Maken var dock försenad från jobbet p g a snö, så det kommer väl hit snart.

Ha en skön kväll och ta det lugnt nu!
Kram Elle

Caroline L sa...

Modig grabb du har! Har aldrig brutit något, men skulle säkerligen inte bli någon tålig patient. Här hos mig snöar det bara lite lätt, tack och lov. Gillar inte heller bilkörning på vintern. Verkar bara bli taffligare med åren och inte blev det bättre efter en avåkning förra vintern. Ha det bra!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken tuff grabb du har och vad skönt det är när de är så där tåliga. Man mår så dåligt som mamma när de är rädda, ledsna och inte vill. Jag har en grabb som älskar att gå till tandläkaren, så har det varit sen första gången han var där.

Härligt och vackert med den vita pudersnön, men hu så slirigt och halt på vägarna.

Önskar dig en myspysig fredag!
Hälsa sonen!
Kram,
Regina

Skogslyckan sa...

Jo då här är allt vitt, kanske ca 15 cm. Jag älskar snö och tycker det är så vackert. Sen har vi tillgång till både lastmaskin med plog och andra hjälpmedel, det underlättar när man bor på landet med egen väg. Duktig kille du har, jag var med om det samma med min son som nu fyller 25 snart. Han ringde från skolan och hade brutit handen, han fixade det också utan ett ljud, riktiga karlakarlar...fast jag är likadan..
Ha en mysig fredag!
Kram Pia

Black Iris sa...

Sicken tuff grabb du har. Hoppas han fortsätter vara sån så han inte blir så ynklig som alla förkylda karlar kan bli.
Ha en underbar första advent

Kram Maidi

Sirpa sa...

Hej!
Vilken tuffing :)
Önskar dig en mysig helg!
Kram Sirpa