måndag 15 november 2010

Barnen har sovande jour.


Blivande maken är låångt upp i landet o jobbar denna veckan :(
Detta innebär att barnen turas om att ha sovande jour hos mig.
Förr älskade jag att sova ensam men inte nuförtiden, kan jag inte ha blivande maken vid min sida så får barnen snällt ställa upp med sitt sällskap.

Först ut är 10-åriga sonen.
Att sova med honom är så gott som omöjligt, han pratar, suckar, mumlar, flåsar o vänder sig ca 231 ggr i minuten o drar runt med bägge täckena.

Imorgon är det yngsta sonens tur.
Han lägger sig med HELA kroppen under täcket o somnar bums.

I övermorgon kommer tonårsdottern drällandes ner.
Hon o jag ligger o småsnackar lite, löser världsproblem tills hon helt plötsligt drar täcket över ena örat o säger:
"Nu ska jag sova, Godnatt mamma"  somnar inom 1 minut.

Det innebär att jag kommer att sova skitkass inatt men jättegott resten av veckan men det är värt det..snart vill de knappt ha med en att göra ändå väl :(

Imorgon blir det vab, de två äldsta barnen har halsont o lite feber medans yngsta sonen har magont.

Ha en god natt alla! 

Kramkram

5 kommentarer:

Annbritt Schmützer sa...

Alla är sjuka mer eller mindre..min son min praktikant dina barn och sen verkar alla kunder fått en släng oxå..
Min lille son kallade jag för elvispen när han va liten ...gick inte att sova bredvid honom..stackars hans tjej säger jag bara!

Elle sa...

Jag sover gärna ensam...

maken snarkar, dottern drar i täcket, 8-åringen sparkar, 15-åringen pratar högt i sömnen, 17-åringen...ja, han är 17!! Du tror väl inte att tonåringarna vill sova hos mamma!!!???
...fast mysigt ät det ibland när de kommer och tränger in sig som sardiner, de små liven!

Angels & Roses sa...

Hej Å så fin header du har gjort vännen SÅ SNYGGT. Jag har en tre åring som biter tänder rätt rejält här och det låter inte så bra. Gubben snarkar och man kan inte sova. Ha en bra dag kram

Skogslyckan sa...

Det är konstigt jag kan inte sova för att mannen snarkar, men när han är borta över natt med jobbet, då kan jag inte sova för att det är för tyst och tomt...ler. Aldrig är man nöjd! Nä hellre gula proppar och sällskap i sängen. Tack för att du gjorde mig uppmärksam på ordverifikationen..eller hur fasen det nu stavas. Tar nog efter dig och nämner det i ett inlägg framöver...
Ha en bra dag trots sjuka barn!
Kram Pia

Mys, tok och huset på landet ! sa...

Hahaha ... visst ere häääliit med snackande, snurrande propellrar i sängen, speladen in med mobilen en gång bara för att ha bevis till en evigt nekande unge. - jag e knäpptyst! hette det.... tills nu när motsatsen e bevisad ;)
1-0 till mamma !!

Ha en fin vintrigVAB dag !!

Kram Jessica