tisdag 16 november 2010

ÄNTLIGEN!



Ibland är jag som en trögstartad gammal bil, jag behöver liksom en knuff för att komma igång..egentligen behöver jag en rejäl tackling men det kan innebära svåra skador på lilla mamsen så det undviker vi.
Dagens knuff kom tidigt imorse när jag trevade mig upp mot köket, där möttes jag av isbjörnar o pingviner i hallen!
Det var helt otroligt IS-KALLT!

Gardinstången har varit uppsatt sedan helgen men att få tummen ur r*ven att sy upp o sätta ditt draperiet tog några dar.
NU är det dock uppe o jag känner mig ganska nöjd.



När jag ändå var igång så slängde jag ihop ett gäng kransar, denna blev STOR.
Yngstat sonen kom ner från ovanvåningen o utbrast:
"SHIT vilken stor krans mamma!"
Ja lilla vän, det kallas storhetsvansinne..


Jag vet att bilderna är mörka, jag är ny användare av Picasa och vi kan inte samarbeta helt enkelt.
Detta jävla program fattar jag mig bara inte på!
Eller rättare sagt, jag HAR förstått det men idag gjorde jag det inte?
Tror det är min dementa hjärna som spelar mig ett spratt, är faktiskt ett rent under att jag kommer hem till rätt adress varenda dag efter jobb.

4 kommentarer:

Sirpa sa...

Hej!
Oj vad det har hänt saker här, rullade nerråt o.... måste titta närmare, men jag håller på...målar osv. nu!
Ha en skön kväll och en fin onsdag!
Kram Sirpa

AnnapåGrönkulla sa...

Haha, tänk att min bror brukade säga att hemma i huset där vi växte upp så fick vi sjasa bort isbjörnar och pingviner innan vi kunde gå på toa för det var verkligen iskallt där. Ja det var det väl i hela huset, sparsamma föräldrar...

Cajsas Faster sa...

Det är bara att börja vänja sig vid kylan, alltid ha tofflor och koftor till hands..
Det där med kringspridda saker känner jag igen. Jag tycker att det bara är jag som får lägga mina saker där jag vill, för jag är den som plockar efter alla...! Men ingen verkar ta efter det!
Ha en bra vecka och hoppas du får sova lite! // Marie

Farmor Agge sa...

Hahaha...:)isbjörnar och pngviner....hahaha..ja du är härlig du Git!!!!:)kramiz på dej!!