tisdag 16 november 2010

7 bevis..

på att här bor fler än jag.

Spill på soffbordet, gissa vem?
1 barnen
x barnen
2 barnen
Jag kör en vild gissning på..barnen!

Hmm..såna här spår lämnar 12-åriga dottern efter sig i typ hela huset.
Speciellt de små små klämmorna, de kan ligga på tusen olika ställen.
Trillar de bara av utan att hon märker det? Då fyller de väl ingen funktion liksom..?


En viss mans sängbord, igår hittade jag även en skål i det..den skålen ha jag letat efter i evigheter!

Varför hänga in skolväskan när man bara kan slänga den på bänken?
Bara ett helt onödigt moment.

Orkar man inte gå ner i tvättstugan så kan man ju slänga sin kofta över fåtöljen i hopp om att en viss person tar den med sig ner..?


Det var väl självaste f-n, ännu en kofta som ligger o dräller!
Fast denna skötsamma person kommer undan med det för denna gången..
(min ;)


Kom på igår att den kommande helgen så är det Julskyltning på vår ort!
Jag brukar stå i startgroparna med pyntet i nävarna vid detta laget men detta året bara konstaterar jag fakta o gör inget åt det?!
Git VAKNA, du har a lot att göra!!!




5 kommentarer:

Caramel sa...

Till din dotters försvar kan jag faktiskt berätta att hårnålarna trillar rätt lätt ur håret utan att man märker det direkt.

Drällande hårnålar och kläder på fel plats har vi också ett visst mått av, trots att vi bara är två vuxna i huset. Dessutom måste jag nog erkänna att åtminstone 9 av 10 drällande klädesplagg är mina.

Önskar dig en bra dag!

/Slarvmajan Caramel ;)

Elle sa...

Det där är väl ingenting!!
Ha, rena rama bagatellerna!
Kan du gissa hur mitt golv såg ut efter min Sverigeresa: Tre mänliga familjemedlemmar ensamma hemma i två veckor. Där var det lite mer än ett par kaffefläckar!!
För att inte tala om tvätthögen som de med våld hade PRESSAT ner i tvättkorgen för att det inte skulle se så mycket ut....

Snygg soffa du har i hallen, under alla grejor. En sån skulle jag också vilja ha i hallen!! Gissa hur många jackor, skolväskor, dockor, mössor, (lovika?)vantar, leksaksbilar, skruvar, post, tidningar...osv, det skulle ligga på den!
Vid närmare eftertanke, nä, den är nog för liten!

Ha en skön dag!
Själv ska jag ha svärmor på besök idag....och som mitt inlägg idag säger: släkten är värst...

Kram Elle

Vitt hus med svarta knutar sa...

Ibland undrar jag om inte sakerna lever ett eget liv, lite som Toy story, ibland hittar jag saker på heeelt fel plats...sockerskålen i kylen, ett par ihopknöglade strumpor på hyllan med inredningsböcker, en leksaksråtta i skålen med flytljus (ja det är lilla katten som släpat dit), skruvmejslar på köksbordet och kläder hittar jag överallt...efter någon slags sortering rent, nästan rent, lite smutsigt, jättesmutsigt och några plagg i tvättkorgen.

Ha det fint!
Kram,
Regina

Uttan sa...

M så är det förmiddagarna ägnar Jag åt att gå och plocka och då är vi bara Två vuxna i huset men Vi har varit som mest 6 personer i hushållet en gång i tiden å då gick armarna som propellrar nu är det "bara" lite plock i jämförelse med då.

Julskyltning Så Kul!

Kramar!

Annbritt Schmützer sa...

VA vad är det för ställe du bor på..Det är inte advent denna helg*L*

Till helgen ska jag skylta 3 av mina 9 fönster!